"ینس استولتنبرگ" دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو)، بر دفاع این پیمان از اعضای خود در برابر تهدیدات خارجی تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، ینس استولتنبرگ در نشست خبری در بروکسل گفت: نیروی هوایی روسیه به مرزها و کشتی های جنگی ما نزدیک می شوند و به تماس های ما پاسخ نمی دهند. ما از روسیه می خواهیم تا کشور مسئولیت پذیری باشد تا امور از کنترل خارج نشود که نتایج بدی به همراه خواهد داشت. 

استولتنبرگ افزود: ما با هدف جمع آوری کمک برای افغانستان کنفرانسی را در لندن برگزار خواهیم کرد. ما برای تقویت شراکت با افغانستان و حضور دائم در منطقه تلاش می‌کنیم. 

وی خاطر نشان کرد: ماموریت اصلی ناتو دفاع از اعضای این پیمان در برابر تهدیداتی است که این روزها زیاد شده است.  ما توان دریایی و زمینی کشورهای بالکان را تقویت کردیم و برای هر احتمالی آمادگی داریم. 

دبیرکل جدید ناتو گفت: ما اقدام روسیه در الحاق شبه جزیره کریمه را به رسمیت نمی شناسیم و از این کشور می خواهیم به قوانین بین المللی احترام بگذارد و از این منطقه عقب نشینی کند. شبه جزیره کریمه بخشی از خاک اوکراین است و این اقدام روسیه غیرقانونی بود. روسیه به مرزهای اوکراین احترام نمی گذارد و عبور کاروان های کمک های روسیه به داخل اوکراین دلیل آشکاری در این باره است. 

استولتنبرگ افزود: همه طرف ها باید به توافق آتش بس بین جدایی طلبان و مقامات کی یف احترام بگذارند تا راه حلی برای بحران پیدا شود. کمیته مشترک ناتو و اوکراین هفته آینده در نشست خود چالش های کنونی و راه حلهایی برای آنها را بررسی خواهد کرد. ناتو فردا تشکیل  چهار صندوق را برای کمک لازم به تقویت توان اوکراین اعلام خواهد کرد. 

استولتنبرگ گفت: نمی توان تاثیر شدید تحریمهای اقتصادی علیه روسیه را نادیده گرفت و من از این تحریمها استقبال می کنم. روسیه باید عواقب کارهای خود را بپذیرد و تحریمها یکی از پیامدهای موضع این کشور در بحران اوکراین است. روسیه باید بین ادامه نقض قوانین بین المللی یا احترام به مسئولیت های بین المللی اش یک گزینه را انتخاب کند. روسیه اگر بخواهد می تواند به صورت سازنده با ناتو همکاری کند تا راه حل برای بحران اوکراین پیدا شود. 




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار