مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: مقدمات برگزاری سه کنگره شهدای جنگ چالدران، واقف بزرگ سیدشیخ میرزا ابراهیم شهید و حضرت عباس (ع) در حال انجام است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، حجت الاسلام والمسلمین علی مصائبی ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به پیشنهاد برگزاری چندین کنگره از سوی این اداره کل، گفت: کنگره واقف بزرگ سید شیخ میرزا ابراهیم شهید در خوی برگزار می‌شود.

وی گفت: سید شیخ میرزا ابراهیم شهید از مراجع و عالمان برجسته تشیع است که متجاوز از 12 جلد تألیفات دارد.

 حجت الاسلام  والمسلمین مصائبی با اشاره به پیشنهاد برگزاری کنگره حضرت عباس(ع) در چایپاره گفت: با فرمانداری، شورای اسلامی شهر و شهرداری چایپاره، برای فراهم کردن مقدمات برگزاری و ایجاد هماهنگی های لازم در آینده نزدیک جلسه ای برگزار می شود.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای چالدران خاطرنشان کرد: مقدمات برگزاری این کنگره انجام و مقرر شده است، رشادت های 27 هزار شهید جنگ چالدران که پنج نفر از آنها مرجع تقلید بوده‌اند ، تبیین شود.

 وی با اشاره به انجام پژوهش های لازم برای معرفی بیشتر ابعاد جنگ چالدران و حضور برجسته عالمان شیعه، گفت: با برگزاری کنگره شهدای جنگ چالدران که از افتخارات تشیع است، صبقه مذهبی شهر چالدران معرفی می شود که می تواند در جذب توریسم مذهبی نیز مؤثر واقع شود.

 حجت الاسلام والمسلمین مصائبی اظهار کرد: برنامه های فرهنگی در قالب کنگره، همایش و ... می تواند در معرفی سبقه فرهنگی و مذهبی استان و همچنین تبیین رشادت های استان در دفاع از اسلام و کشور مؤثر باشد.

 وی آذربایجان غربی را جزء استان های خط مقدم در مقابله با تهدیدات اعلام کرد و گفت: این استان تنها استانی است که تا به امروز مسأله دفاع و شهادت ادامه دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کنگره ، خوی ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار