به گزارش
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ پیمان کارگر رئیس منطقه آفریقا، خاورمیانه و هندوستان رنو در دومین همایش بین المللی صنعت خودرو اظهار داشت: دسترسی به 1.6 میلیارد دستگاه خودرو در سال 2015 از جمله اهداف تعیین شده رنو است و هم اکنون 7 مدل مرسدس را تامین می کنیم که این صرفا شروع کار است.
قائم مقام منطقه آفریقا، خاورمیانه و هندوستان رنو افزود: در یک سال پیش توافقی را با میتسوبیشی امضا کردیم تا هم افزایی کرده باشد و پایانه ای برای برخی از کشورهایی که در آنها بیزینس دارند ایجاد کنیم اما این همکاری و هم افزایی صرفا به آن کشورها محدود نمی شود و رنو نیز با همان روحیه به دنبال کار خود با خودروسازان ایرانی است.
وی ادامه داد: ما این کار را به صورت مشترک انجام و ادامه می دهیم چراکه توسعه صنعت خودرو باید با شراکت صورت گیرد و راه دیگری وجود ندارد و اگر به فکر بهسازی باشیم باید شریک داشته باشیم.
کارگر تاکید کرد: این زنجیره ارزشی صرفا محدود به تولیدکنندگان اتومبیل نیست بلکه اگر زنجیره تامین قوی نداشته باشیم تولیدکننده اتومبیل حرفی برای گفتن ندارد و بر این اساس همکاری های محکمی با تامین کنندگان خارجی داریم و در خصوص ایران درصددیم که اقلام باکیفیت و مقرون به صرفه و همچنین انتقال فناوری را در کار کردن با شریک ایرانی داشته باشیم.
رئیس منطقه آفریقا، خاورمیانه و هند شرکت رنو افزود: با دو شرکت مقتدر ایران در حال همکاری هستیم و توان تولید 300 هزار خودرو در این کشور وجود دارد اما از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده نمی شود و درصددیم که از این ظرفیت استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: ما فناوری رنو را در کارخانجات شرکا انتقال دادیم و همان فناوری که در فرانسه، مراکش، برزیل نیز موجود است، در ایران نیز موجود است و ما تامین کنندگان فرانسوی را به تامین کنندگان ایرانی متصل کرده ایم تا کیفیت تولید ایرانی تضمین شود و مشتری ما نیز به این حقیقت پی برده است.
کارگر افزود: رنوی تولید ایران، بسیار باکیفیت است که این مرهون تامین کنندگان قطعات است، البته این سرمایه گذاری برای آینده است، چراکه اگر قرار باشد که قطعات با کیفیت تولید کنیم، باید با تامین کنندگان و پایانه های بسیاری در دنیا در ارتباط باشیم.
وی اظهار داشت: در خصوص کیفیت، رنو جز بهترین خودروهای جهان محسوب می شود و مرسدس با موتور رنو، 7 مدل خودرو تولید می کند و نیسان نیز هر سال 500 هزار گیربکس از رنو خریداری و در خودروهای خود استفاده می کند.
کارگر گفت: خدمات پس از فروش نیز بخش دیگری از زنجیره فروش رنو محسوب می شود و به محض امکان، چنین خدمات پس از فروشی را در ایران خواهیم داشت تا مشتری رضایت بیشتری داشته باشد.
وی افزود: ایمنی صرفا محدود به ایربگ نمی شود، بلکه طراحی از ابتدا تا انتهای تولید خودرو باید متکی بر ایمنی باشد و بر این اساس، در زنجیره تولید خودروهای رنو، ایمنی بافته شده است.
به گفته رئیس منطقه آفریقا، خاورمیانه و هند شرکت رنو، این شرکت تنها تولیدکننده خودرو در دنیا است که دامنه کاملی از خودروها در سایزهای مختلف الکتریکی را تولید می کند و هر کشوری که مشتاق گازهای آلاینده صفر باشد، پیشنهاد می کنیم که از دامنه گسترده ماشین های الکتریکی رنو استفاده کند.
ایران کشوری استراتژیک برای سرمایه گذاری رنوکارگر گفت: در دنیای رنو ایران یک کشور بسیار استراتژیک محسوب می شود و در آینده نیز به سرمایه گذاری خود ادامه می دهد، چراکه این حضور صرفا قرار نیست به امروز و فردا و چند سال آتی محدود شود، پس سرمایه گذاری در محل و پلت فرم نیز اهمیت بسیار دارد.
وی اظهار داشت: تنوع محصول را به این نحو به محل و کشورها منتقل می کنیم و این هدیه ای به مشتری نهایی است چراکه پولی که خرج خرید خودرو می کند، به این ترتیب، مقرون به صرفه خواهد بود.
وی تصریح کرد: محلی سازی نیز یکی دیگر از سیاستهای رنو است و این شرکت با تامین کنندگان در حال همکاری است تا محلی سازی را انجام دهد، اگر محلی سازی صورت نگیرد، در زمان مناسب نمی توان به قطعات دسترسی یافت و در کارخانجات دپو کرد.
کارگر ادامه داد: هدفی که رئیس رنو به ما داده است، 80 درصد محلی سازی است و بر این اساس به همه همکاران متذکر شده است که حداکثر 80 درصد محلی سازی را تا چند سال آتی داشته باشد، البته ما نظارت کافی و وافی داریم تا کیفیت رعایت شود.
وی افزود: این روش انجام کار رنویی است که با همکاران محلی کار می کند و هم اکنون با ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو همکاری داریم.
انتهای پیام/