سفیر سابق ایران در چین در واکنش به تعرض به منزل شیخ‌عیسی قاسم در بحرین و تشدید اعتراضات مردمی گفت: به زانو درآمدن قدرت‌ها در مقابل فعالیت‌های مردمی سنت تاریخ است و اگر قرار بود با سرکوب‌گری دولت‌ها پایدار بمانند الان فرعون و هیتلر همچنان حاکم بودند.

"جواد منصوری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ تعرض به منزل "شیخ‌عیسی قاسم" عالم بحرینی را در بلند مدت به ضرر دولت بحرین عنوان و تأکید کرد: کشوری نیست که چنین کاری کند و بتواند برای دوره‌ای طولانی در قدرت بماند.  
 
سفیر سابق ایران در چین با بیان اینکه قدرت واقعی از آن مردم است، اظهار داشت: اگر مردم به فعالیت‌های خود ادامه بدهند، قدرت‌ها در مقابل اقدام مردم به زانو در می‌آیند، و این سنت تاریخ است.  
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر غیر از این بود و دولت‌ها می‌توانستند، با سرکوبگری پایدار بمانند، الان فرعون، شداد، نمرود و هیتلر همچنان حاکم بودند. 

منصوری با تأکید بر اینکه بحرین با حمایت عربستان به سرکوب مردم ادامه می‌دهد، تصریح کرد: اگر عربستان حمایت خود را از بحرین بردارد این دولت به سرعت سقوط می‌کند. 

سفیر سابق ایران در چین با اشاره به حمایت‌های آمریکا از بحرین اذعان داشت: چون بحرین پایگاه آمریکاست و به لحاظ نظامی برای آن اهمیت دارد آمریکا هم از دولت بحرین حمایت کرده و سازمان‌ها و رسانه‌های بین‌المللی هم در برابر اقدامات دولت بحرین سکوت کرده و از آن حمایت می‌کنند.  
 
این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به  اینکه از سالهای گذشته مردم بحرین به یک روش قانونی و منطقی خواسته خود را بیان کرده‌اند، افزود: دنیا می‌دانند که مردم بحرین چه می‌خواهند و این‌گونه دولت‌ها وقتی تحت فشار شدید مردمی قرار می‌گیرند دست به چنین اقداماتی می‌زنند که منطقی و قابل توجیه نیست و احساس می‌کننند، چاره‌ای ندارند و در مواقعی شدیدتر عمل می‌کنند.
 
وی تأکید کرد: دولت بحرین با توجه به جایگاه این رهبر شیعه دچار ترس شده و به اقداماتی نظیر تعرض به منزل وی دست زده است.

منصوری افزود: شبیه این اتفاق در عربستان در مورد آیت‌الله شیخ نمر صورت گرفته و از دولت‌های وابسته به قدرت‌های غربی که این اقدامات را انجام می‌دهند، جای تعجب نیست، اگرچه اقداماتشان غیرقانونی است. 

منصوری در پایان با تأکید بر اینکه بحرین با تکیه به قدرت‌هایی چون آمریکا و انگلیس تمام قوانین و اصول حقوق بشر را زیر پا می‌گذارد، یادآور شد: بحرین در چند سال گذشته به حقوق مردم توجه نکرده و فقط به اقلیتی که با دولت‌های آمریکا و اسرائیل مرتبط هستند تکیه می‌کند و با حمایت عربستان به سرکوب مردم می‌پردازد.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار