پایگاه اینترنتی نشنال اینترست گزارش داد؛

دلیل اعتراضات در فرگوسن چیست؟

پایگاه اینترنتی نشنال اینترست در گزارش به بررسی علل آشوب‌ها در فرگوسن پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی نشنال اینترست در گزارشی به قلم دبیلو جیمز انتل با عنوان « چرا فرگوسن در آتش می سوزد؟»، نوشت: قبل از آغاز آشوب‌ها در شهر فرگوسن آمریکا ، تقریبا از سخنان  رابرت مک کلوک دادستان منطقه‌ای میسوری این گونه بر می‌آمد که علیه دارن ویلسون افسر سفید پوست آمریکایی - که مایکل براون نوجوان سیاه پوست غیر مسلح را به ضرب گلوله به قتل رسانده بود - اعلان جرم نخواهد شد.

این در حالی است که اظهارات شاهدان - سیاه پوست و سفید پوست - آن حادثه نشان می‌دهد مایکل براون غیر مسلح بوده است.

آمریکایی‌های سفید پوست نظام این کشور را عادلانه و نژاد پرستی را مربوط به زمان‌های گذشته می‌دانند . اما سیاه پوستان آمریکا نظام این کشور را به گونه ای می‌دانند که تنها به نفع سفید پوستان عمل می کند نه سیاه پوستان . آنها همچنین ناکامی مقامات قضایی آمریکا در اعلان جرم علیه دارن ویلسون را جدید ترین نشانه از این موضوع می دانند که قوانین این کشور حافظ زندگی و منافع سیاه پوستان آمریکا نیست.

در شهر فرگوسن، شاهد خشم بخشی از جامعه آمریکا در قبال کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست آمریکایی بودیم. این افراد خشمگین از رأی دادگاه درباره ویلسون راضی نیستند. مردم این شهر اقدام به اشغال برخی ساختمان‌های دولتی کردند .

 از نظر تحلیلگران مسائل اجتماعی هیچ راهی برای افزایش اعتماد بین رنگین پوستان و پلیس آمریکا وجود ندارد به ویژه در کشوری که تحت استیلای اقلیت‌ها قرار دارد از روسای پلیس گرفته تا وکلا و حتی روسای جمهور آمریکا.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار