وزارت خارجه آمریکا در پی کشته شدن 5 نفر و دستگیری ده ها تن در تظاهرات روز گذشته این کشور، در بیانیه ای این خشونت ها را محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری الجزیره، در پی کشته شدن 5 نفر و دستگیری بیش از 200 تن در تظاهراتی که روز گذشته به دعوت جبهه سلفی مصر برگزار شد، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای این خشونت ها را محکوم کرد.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه مکتوب با اعلام اینکه واشنگتن تسلیت خود را به خانواده های کشته شدگان اعلام می‌دارد گفت: خشونت سبب ایجاد ثبات در طولانی مدت در مصر نخواهد شد.

گفتنی است، برخی منابع در گفتگو با الجزیره اعلام کردند که در تظاهرات روز گذشته که در تعدادی از استانهای مصر به دعوت جبهه سلفی مصر با شعار "انتفاضه جوانان مسلمان" برگزار گردید و وزارت کشور مصر از دستگری بیش از 200تن خبر داد، 5 تن از معترضان کشته و ده‌ها تن از آنها نیز با گلوله های نیروهای امنیتی زخمی شدند.

این قربانیان هنگامی که نیروهای پلیس برای متفرق کردن معترضان در منطقه مطریه در قاهره اقدام به تیراندازی کردند، کشته شدند.

در استان اسکندریه مصر بیش از ده تظاهرات برای آزادی زندانیان و متوقف ساختن شکنجه در داخل زندانها و محاکمه افرادی که در کشتار معترضان از زمان کودتا در مصر دست داشته اند برگزار گردید و پلیس حدود 40 تن از معترضان را بازداشت کرد.

همچنین در استان فیوم مصر چندین تظاهرات اعتراضی در پاسخ به دعوت "ائتلاف ملی در حمایت از مشروعیت" برای تظاهرات و در حمایت انتفاضه جوانان مسلمان برگزار گردید.

همچنین در برخی از استانهای مصر قبل از نماز جمعه تظاهرات هایی برگزار گردید که باعث دخالت نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان شد.

از سوی دیگر "مصطفی البدری" عضو دفتر سیاسی جبهه سلفی مصر عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر و معاونان وی را مسئول کشتار معترضان عنوان کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: ساکی ، امریکا ، تظاهرات ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار