بریمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد:

12 استان کشور مجری طرح تامین مالی خرد / رویکرد نوین در خدمت رسانی به اقشار آسیب‌پذیر

مدیر کل دفتر توانمندی سازی خانواده و زنان از ارائه خدمات بهزیستی برای بهبود معیشت اقشار آسیب‌پذیر خبر داد.

فریبا بریمانی مدیر کل دفتر توانمند سازی خانواده و زنان در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: تامین مالی خرد رویکردی نوین و راهکارهای مناسب جهت انجام خدمات مالی در کشورهای در حال توسعه مطرح شده است.

وی با اشاره به ویژگیهای توانمند‌سازی طرح تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح توانمند سازی گروهی و فردی زنان و جوانان نیازمند آسیب‌پذیر به منظور بهبود معیشت این افراد به خصوص مددجویان تحت پوشش بدون اتکابه دریافت کمکهای و حمایتهای مالی بلاعوض است.

بریمانی با اشاره به ویژگیهای طرح اظهار داشت: بهبود معیشت ( ارائه تسهیلات پس‌انداز) ارتقای سرمایه‌اجتماعی (تشکیل گروه بانک‌پذیر نمودن بدون وظیفه ضامن متعارف) آموزش مهارتهای اشتغال و زندگی اشتغال‌زایی ایجاد و توسعه واحدها و بنگاه‌های کوچک متوسط اقتصادی ایجاد و گسترش نهادهای کوچک خود گردان محلی با مالکیت اعضا تحت عنوان گروه های خودیار به عنوان یک مدل مرجع نوین و پیشرو در توانمندسازی گروه‌های هدف بر اساس فنون و تکنولوژی بومی شده و در کشور در حال اجرا است.

مدیر کل دفتر توانمندسازی با اشاره به همکاران مجری طرح تصریح کرد: این طرح با همکاری موسسه بین‌المللی تاک بانک کشاورزی کلینیک‌های مددکاری اجتماعی اعضای گروه های خودیار و کانون‌ گروه‌های خودیار به عنوان یک طرح تخصصصی در حوزه معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور مطرح شده که توسط دفتر توانمند‌سازی خانواده‌ و زنان مدیریت انتظارات راهبردی اجرا می شود.

وی استان‌های مجری را 12 استان ذکر و عنوان کرد: در حال حاضر مناطق شهری و روستایی آذربایجان شرقی، غربی کردستان چهارمحال بختیاری، اصفهان، اردبیل، کرمانشاه، خراسان رضوی، فارس، گیلان، ایلام، زنجان محدوده اجرای طرح است و برنامه‌ریزیهای لازم جهت گسترش طرح در سطح کشور انجام می‌شود.

 بریمانی خاطر نشان کرد: طرح تسهیلات بانکی بدون وثیقه تسهیلات اعتباری از صندوق گروه‌های خود یار قبل از سازمان بهزیستی سابقه اجرایی نداشته و این طرح که از سال 86 کلید خورده امید است با حمایت مالی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی توسعه این طرح در سطح کشور اجرایی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار