در غروب روز جمعه که هنگام استجابت دعا است، دعای سمات را بخوانید.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران؛ دعای "سمات" یا "شبّور" از مشهورترین دعاهایی است که مشتمل بر اسم اعظم الاهی، و دارای معارف بلند و عمیق عرفانی است.

ارزش دعا

حضرت صادق(ع) فرمود: «پس بگیرید این دعا را بر دشمنان خود از سایر مردم و این از عمیق مکنون علم و مخزون علم است. پس بخوانید آن را برای حاجت که به خدا دارید.
حضرت امام محمدباقر(ع) فرمود که: «اگر مردمان می دانستند آن چه ما می دانیم از سوال ها که در این دعاست و بزرگی کار آن نزد خدای تعالی و زودی اجابت خدای تعالی، خواننده آن را با آن چه ذخیره نهاده است خدا از ثواب نیکو، وی را به سبب این دعا با یک دیگر با شمشیر جنگ کردندی و اگر سوگند خورم که اسم اعظم خدای تعالی در آن است، راست خورده باشم و این از علم نهانی است.»

زمان خواندن دعا

از اخبار معلوم می شود که این دعا را قریب به غروب آفتاب جمعه باید خواند، که هنگام استجابت است؛ چنان چه فاطمه زهرا(س) شخصی را به بام می فرستاد در آخر روز جمعه، آن هنگامی که خورشید شروع به غروب می کرد، تا آن مخدره را اطلاع بدهد برای دعا.

 


رمز فایل : www.yjc.ir
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ا
۲۱:۰۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
خیلی دعای خوبیه واسه حل مشکلات
Iran (Islamic Republic of)
صاعقه
۲۱:۴۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام،من این جمعه خوندم ایشالا که قبول بشه،التماس دعا دارم منم دعا کنین پیش بابام اینبار دیگه شرمنده نشم ،امیدوارم همه حاجت روا بشن انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
خ برادران
۱۸:۲۰ ۰۵ خرداد ۱۳۹۶
بسیار عالی است تشکر می کنم
Iran (Islamic Republic of)
خ برادران
۱۶:۱۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
بسیارعالی است واقعا فیض بردم
آخرین اخبار