خشکی پوست اگرچه به ظاهر یک مشکل عادی به نظر می‌رسد، اما اگر به مدت طولانی تداوم یافته و درمان آن به موقع و به طور مناسب صورت نگیرد، می‌تواند موجب مزمن شدن عارضه و بروز یک بیماری جدی شود.

سپهر کامیاب، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: خشکی پوست مشکل و عارضه‌ای مهم است که در پائیز و زمستان شیوع گسترده‌تری می‌یابد.

وی گفت: خشکی و سردی هوا، وزش باد، گرم و خشک بودن هوای اتاق در اثر استفاده از لوازم و وسایل گرمایشی و استفاده از برخی لوازم و مواد شیمیایی، از دلایل اصلی افزایش تبخیر آب از پوست و در نتیجه خشک شدن پوست است.

کامیاب با اشاره به این که بی‌توجهی به درمان خشکی پوست از مهم‌ترین مشکلات در خصوص این عارضه است، تاکید کرد:‌ خشکی پوست اگرچه به ظاهر یک مشکل عادی به نظر می‌رسد، اما اگر به مدت طولانی تداوم یافته و درمان آن به موقع و به طور مناسب صورت نگیرد، می‌تواند موجب مزمن شدن عارضه و بروز یک بیماری جدی شود.

وی یادآور شد: تغییر و آسیب بافت پوست و از دست رفتن شانس درمان عارضه، از مهم‌ترین عوارض بی‌توجهی به درمان و برطرف کردن مشکل خشکی پوست است.

کامیاب خاطرنشان کرد: استفاده مناسب از کرم‌های مرطوب‌کننده، مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری و درمان عارضه خشکی پوست بوده که خطر تشدید این عارضه را نیز کاهش می‌دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار