دور اول رقابتهای لیگ جهانی کشتی آزاد با پیروزی کشتی‌گیران تیم های آمریکا ، مغولستان، گاز مازندران و بیمه رازی شهدای جویبار همراه بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران حاضر در سالن، رقابت‌های لیگ جهانی کشتی آزاد از ساعت 9 صبح امروز در شهر جویبار آغاز شده است و تیم‌های مدعی در دور اول به مصاف هم رفته‌اند.

در این رقابت‌ها 4 تیم از کشورمان حضور دارند و تیم‌های قدرتمندی از آمریکا، سوریه، ترکیه، کوبا و ... در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند.

این مسابقات در سالن مهدی حاجی‌زاده جویبار درحال برگزاری است.

تمهیدات امنیتی فراوانی برای این مسابقات درنظر گرفته شده است و همه افراد اعم از خبرنگاران و هواداران با عبور از گیت‌های بازرسی می‌توانند وارد سالن مسابقه شوند.

در سالن قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشتی و علاقمندان این رشته حاضر هستند.

بیرون سالن علاقمندان زیادی پشت درب‌ها حضور دارند اما سالن حاجی‌زاده ظرفیت کمی دارد و فقط هزار هوادار می‌توانند در آن حضور یابند و مسابقات را از نزدیک تماشاگر باشند.

بلیط‌های این رقابت‌ها از روز گذشته و به قیمت 30 هزار تومان به فروش رسیده است.

مسابقات به صورت رسمی از ساعت 10 صبح آغاز شد و اکنون 2 تیم بیمه رازی و بیمه کفایتی به مصاف هم رفته‌اند.

رسول خادم رئیس فدراسیون، علیرضا حیدری نایب رئیس فدراسیون، علیرضا رضایی سخنگوی فدراسیون و بنی تمیم دبیر فدراسیون کشتی در سالن حضور دارند.

از اعضای شورای فنی هم ابراهیم جوادی، علی بیات، عسگری محمدیان در سالن حضور دارند.

رضا لایق مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان نیز در سالن تماشاگر مسابقات است.

از پیشکسوتان کشتی نیز محسن فرحوشی، محمدرضا نوایی، علی عبدلی، مهدی خالقی، مسعود مصطفی جوکار، علی‌اکبر حیدری، سعید ابرهیمی و رضا عظیمی در سالن حضور دارند.

با اینکه تصور نمی‌رفت با وجود گرانی قیمت بلیط و همچنین وجود تدابیر امنیتی شدید، ظرفیت سالن تکمیل شود اما اکنون سالن حاجی‌زاده شهر جویبار کاملا تکمیل شده و حتی هواداران بسیاری پشت درب‌ها مانده‌اند و نتوانستند به سالن راه پیدا کنند.

تیم‌های شرکت کننده از کشورهای عراق، بنگلادش بسیار ضعیف ظاهر شدند و حوصله تماشاگران و خبرنگاران را با نمایش بسیار ضعیفشان سر بردند. کشتی‌گیران این کشورها به حدی ضعیف بودند که در کمتر از 30 ثانیه ضربه فنی می‌شدند.

**یزدانی: مردم جویبار لیاقتشان خیلی بیشتر از اینهاست/سهمیه المپیک را کسب می‌کنم

کشتی‌گیر تیم ملی کشورمان گفت: من برای کسب سهمیه المپیک 2016 برنامه ویژه‌ای دارم و مطمئنا این سهمیه را کسب خواهم کرد.

رضا یزدانی کشتی‌گیر ملی پوش کشورمان با حضور در سالن حاجی‌زاده جویبار و تماشای مسابقات لیگ جهانی کشتی آزاد در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: مردم جویبار لیاقت امکانات خیلی بهتر از این را دارند و باید سالن بهتر و بزرگتری در جویبار احداث شود. این شهر پایتخت کشتی ایران است و باید به نحو احسن به آن رسیدگی شود تا بتواند مسابقات بزرگتری را در سطح جهان میزبانی کند.

وی ادامه داد: این اولین بار است که این مسابقات در شهر جویبار برگزار می‌شود. کیفیت مسابقات تا اینجا نسبتا خوب بوده است اما می‌توانست خیلی بهتر از اینها باشد. امیدوارم در آینده شاهد امکانات بهتر و مسابقات بزرگتری در این شهر باشیم.

یزدانی در پاسخ به این سوال که چرا خودش در این رقابت‌ها کشتی نمی‌گیرد بیان کرد: خیلی دوست داشتم در این مسابقات شرکت کنم اما تیم بیمه رازی در آخرین لحظات بسته شد و آنها نماینده وزن 97 خود را انتخاب کرده بودند و من دیگر نمی‌توانستم برای این تیم بازی کنم و دیگر اینکه خودم هم برای این رقابت‌ها آمادگی جسمانی نداشتم و بدنم آماده نبود.

قهرمان کشتی کشورمان در خاتمه بیان داشت: سال 2015 برای من بسیار سخت خواهد بود زیرا برای کسب سهمیه المپیک 2016 ریو برنامه‌های ویژه‌ای دارم و به همه هموطنانم قول می‌دهم سهمیه المپیک را کسب کنم تا ناکامی‌های گذشته‌ام را جبران کنم.

**قاسمی: آسیب‌دیدگی اجازه نداد کشتی بگیرم

نفر سوم کشتی المپیک 2012 لندن گفت: به دلیل آسیب‌دیدگی که در زانویم ایجاد شد نتوانستم تیم رازی را در رقابت‌های لیگ جهانی همراهی کنم.

کمیل قاسمی قهرمان کشتی آزاد کشورمان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: حدود 2 هفته قبل در تمرینات تیم بیمه رازی از ناحیه زانو دچار جراحت شدم و پس از مراجعه به پزشک زانویم 25 بخیه خورد اما پزشکان خیلی تلاش کردند مرا به مسابقات لیگ جهانی برسانند اما متأسفانه عفونت داخلی باعث شد نتوانم کشتی بگیرم.

وی درباره سطح این رقابت‌ها عنوان کرد: در هر صورت این رقابت‌ها برای اولین بار است که برگزار می‌شود و درست است که برخی تیم‌ها نفرات گمنام و مطرحی را به همراه ندارند اما نباید فراموش کنیم که چند تن از قهرمانان عنوان دار جهان در این مسابقات حاضر هستند و من مطمئنم اگر به این رقابت‌ها بها داده شود در سال‌های آینده تیم‌های قدرتمندتری به میدان بیایند.

دارنده مدال نقره جهان در خصوص میزبانی رقابت‌ها در جویبار اعلام کرد: من افتخار می‌کنم یک جویباری هستم چراکه جویبار پایتخت کشتی ایران است و همانطور که همه حاضرین به این موضوع واقف هستند مردم جویبار و مسئولان این شهر برای برگزاری هرچه بهتر رقابت‌های لیگ جهانی هیچ چیز کم نگذاشتند.

وی در پایان درباره اینکه آیا تیم بیمه رازی می‌تواند قهرمان لیگ جهانی کشتی آزاد شود خاطرنشان کرد: به هرحال کشتی یک ورزش غیرقابل پیش‌بینی است اما با توجه به شرایط تیمی که داریم اعم از کشتی‌گیران و کادر فنی، احساس می‌کنم قهرمانی در این دوره دور از دسترس نخواهد بود.

**پایان دور اول با پیروزی تیم‌های آمریکا، مغولستان، جویبار و گاز مازندران

دور اول رقابتهای لیگ جهانی کشتی آزاد با پیروزی کشتی‌گیران تیم های آمریکا ، مغولستان، گاز مازندران و بیمه رازی شهدای جویبار همراه بود.

در این مسابقات که از صبح امروز در سالن پهلوان حاجی زاده جویبار آغاز شده است در نخستین گام کشتی گیران بیمه رازی شهدای جویبار با امتیاز بیست بر 9 کشتی گیران کفایتی خراسان رضوی را مغلوب کردند.

در گروه دوم تیم باشگاه تیتان مرکوری آمریکا سی و پنج بر دو باشگاه ارتش عربی سوریه را شکست داد.

در گروه سوم ارتش مغولستان 19 بر 15 بر بیوک شهیر استانبول ترکیه چیره شد وکشتی گیران گاز مازندران نیز 62 بر 15 بر کشتی گیران جمهوری آذربایجان غلبه کردند.

در مسابقات لیگ جهانی کشتی آزاد تیم‌هایی از کشورهای کوبا، بروندی، سوریه، جمهوری آذربایجان، آمریکا، مغولستان، بنگلادش، ترکیه، قرقیزستان، افغانستان و چین به همراه تیم های بیمه رازی شهدای جویبار ، گروه کفایتی خراسان رضوی ، گاز مازندران و شورای شهر کرج ، امروز و فردا با هم رقابت می‌کنند.

به تیمهای اول تا سوم این رقابتها به ترتیب 25 ، 15 و 10 هزار دلار جایزه نقدی تعلق می گیرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار