افغانستان با یازده طرح مهم اقتصادی در نشست لندن شرکت می کند

دولت افغانستان، یازده طرح مهم اقتصادی را به نشست لندن که با حضور نمایندگان نزدیک به 60 کشور و 15 نهاد بین المللی در خصوص اوضاع اقتصادی افغانستان برگزار می شود، ارایه خواهد کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  "عتیق الله نصرت" رییس اتاق تجارت و صنایع افغانستان روز چهارشنبه در نشستی خبری در کابل گفت: احیای راه لاجورد، رشد سیستم آبیاری سنتی و ارتقای سیستم آبیاری مدرن و پایدار، توسعه سیستم خطوط آهن، توسعه زیربناها از جمله جاده و برق، تسهیل استخراج و انتقال مواد معدنی، خدمات الکترونیک دولتی، مالیات و گمرکات از جمله طرح هایی خواهد بود که به نشست لندن ارائه خواهد شد.

رییس اتاق تجارت و صنایع افغانستان افزود: کاهش قیمتها و افزایش ارزش پول، شهرک سازی و اوراق قرضه نیز از جمله دیگر طرح های اقتصادی برای بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان است که در این نشست مطرح می شود.

به گفته نصرت حمایت از سرمایه گذار، ساخت و ایجاد راه ترانزیتی از طریق آسیای مرکزی نیز از دیگر طرح های اقتصادی دولت افغانستان اعلام شده است که به نشست لندن ارائه خواهد شد.

قرار است هفته آینده نشست لندن با حضور نمایندگانی از 50 تا 60 کشور و 15 نهاد بین المللی در خصوص وضعیت اقتصادی افغانستان برگزار شود.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار