شاکری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

لزوم احداث دو مدد سرا در هر منطقه از شهر تهران/ وجود 15هزار کارتن خواب در سطح شهر

عضو کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران گفت: آمار کارتن خواب‌ها در شهر تهران حدود 15هزار نفر ارائه شده است و طبق این آمار باید هر منطقه دو مدد سرا داشته باشد.

اقبال شاکری عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با ساماندهی کارتن خواب‌ها، افزود: شهرداری در این رابطه اقدامات مناسبی انجام داده و در تمام مناطق شهر تهران تقریبا ساماندهی برای ارائه خدمات صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: برای مدد رسانی به کارتن خواب‌ها سه مرحله شناسایی، پذیرش و نگهداری ترتیب داده شده و نیازهای این افراد در طراحی مدد سراها لحاظ شده است تا با تلاش‌های فراوان از تعداد آن‌ها کاسته شود.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در رابطه با محل احداث سامان سراها افزود:‌ تصمیماتی از لحاظ تیپ ساخت و جانمایی احداث ساختمان‌ها اتخاذ شده که اطراف سامان سراها مسائل اجتمای به وجود نیاید و همچنین نیاز به تعداد مدد سراها متناسب با کارتن خواب‌ها در هرمنطقه بررسی شده است.

شاکری با اشاره به مشکلاتی که مانع احداث سامان سراها شده، بیان داشت:‌ مسئله تملک که توسط هر منطقه باید انجام شود مشکل اصلی است و از لحاظ بودجه بندی منعی وجود ندارد چرا که هر سال تامین هزینه از لحاظ هردو رقم زیر یک درصد بودجه جاری شهرداری را در بر می‌گیرد و این رقم سنگینی نیست همین طور بهتر است بخش ساخت و ساز به سازمان فنی عمرانی انتقال داده شود تا از حجم فشار به شهرداری کاسته شود.
 
عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران یادآور شد: در حال حاضر آمار کارتن خواب‌ها حدود 15هزار نفر ارائه شده است البته این تعداد متغییر است چرا که بعضی افراد یک شب و برخی دیگر بیش از یک شب در شهر دیده شده‌اند همچنین تعداد خانم‌های کارتن خواب قابل توجه است و این امر صرفا به علت آسیب‌های اجتماعی است و باید تمام دستگاه های مسئول، از این طرح استقبال و در رفع کمبودها و کاستی‌های آن کمک کنند.

این عضو شورا تصریح کرد: ‌طبق آمار هر منطقه باید دو مدد سرا داشته باشد البته در مناطق مرکزی به سمت جنوب تعداد کارتن خواب‌ها بیشتر می‌شود و طبق سرشماری تعداد افراد و مکان یابی و ظرفیت تعبیه شده است.

 وی خاطر نشان کرد: در صدد همکاری شهرداری و بهزیستی در این امر خیر خواهانه هستیم چرا که جمع آوری افراد کارتن خواب توسط شهرداری و ادامه نگهداری آنها در مراکز بهزیستی باید صورت گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار