آریایی نژاد گفت: با توجه به این که طرح تحول سلامت وارد فاز چهارم شده است امیدواریم این طرح ضمن داشتن موفقیتی دو چندان بتواند در بخش بهداشت و پیشگیری پر توان‌تر از قبل وارد عمل شود.

احمد آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: طرح تحول سلامت وارد فاز یا مرحله چهارم شده است و این در حالی است که توانسته در بعد درمان مقداری از حساسیت‌ها را کاسته و آرامشی نسبی در این بخش ایجاد کند اما ما امیدواریم بتوان با مدیریتی صحیح و هوشیار سایر مراحل این طرح نیز هم چون گذشته توفیق داشته و توجه بیشتری به مقوله پیشگیری با هدف اولویت بر درمان شود.

وی گفت:‌ هنوز جایگاه پیشگیری آن چنان که باید و شاید نیست و نتوانسته‌ایم به راحتی با تکیه بر دو بخش بهداشت و پیشگیری بار وارد آمده به درمان را کاهش دهیم و در واقع از وارد آمدن هزینه‌های بی مورد بر بخش درمان جلوگیری نماییم.

وی تصریح کرد:‌ بازتاب توجه به خانه‌های بهداشت و طرح پزشک خانواده بسیار گسترده خواهد بود به گونه ای که حجم زیادی از هزینه‌های درمان بیماری‌های غیر واگیر و واگیردار کنونی با اهرم پیشگیری قابل رفع است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار