رشت؛

تلاشی دیگر برای احیای تالاب انزلی

راهکارهای عملی احیاء تالاب بین المللی بندر انزلی در نشست سه جانبه شهرداری انزلی ، جهاد دانشگاهی و مدیران شرکت ژاپنی جایکا بررسی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، در این نشست در باره نحوه هماهنگی و همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی یادشده در زمینه سرعت بخشیدن به عملیات احیاء تالاب تصمیم گیری شد.

رضا پور شعبان شهردار انزلی در این نشست از پایان طرح های مطالعاتی شهرداری برای مدیرت پسماند در این شهر ساحلی خبرداد و آمادگی این نهاد را برای همکاری با جایکا رای احیای تالاب اعلام کرد.

علیرضا پنداشته نماینده جهاد دانشگاهی استان گیلان هم بعنوان مشاور اجرای طرح مدیریت شیرابه کارخانه کمپوست انزلی ، در این نشست با اشاره به بحران زا بودن شیرابه ها گفت : دو پیش فرض برای مدیریت شیرابه کارخانه کپوست انزلی وجود دارد و یکی از این راهکارها انجام پیش تصفیه شیرابه و سپس انتقال آن به تصفیه خانه اصلی شهر است و دومی انجام تصفیه کامل شیرابه در محل کارخانه است .

تومو آئوکی مشاور ارشد تیم جایکا در طرح مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی در این نشست گفت :اگر بتوانیم مئله پسماندهای جامد و شیرابه کارخانه کمپوست را حل کنیم به رفع مشکل آلودگی تالاب کمک می کند.

تالاب انزلی با مساحت 20 هزار هکتار مجموعه ای است از تالابهای طبیعی آب شیرین که تــوسط رودخانه های سیاه درویشان ، هند خاله و پسیخان تغذیه میشود . این تالاب از نخستین تالاب‌های ثبت‌شده در معاهده رامسر در سال 1350 خورشیدی است که درحال خشک شدن است و به همین دلیل در فهرست مونترآل قرار گرفته‌است.

انتهای پیام/ش/ن


برچسب ها: احیای ، تالاب ، انزلی ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.