نایب رئیس مجلس گفت: امروز تنها با زبان قدرت با آمریکا و متحدینش می‌توان سخن گفت و باید برای افزایش اقتدار ملی در حوزه‌های اقتصادی سیاسی فرهنگی از تمام ظرفیت نظام بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه علنی امروز سه شنبه 4 آذر را برعهده داشت در نطق پیش از دستور خود گفت: با تشکر از تلاش مجدانه و پیگیر و مقتدرانه تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران به ویژه وزیر امور خارجه دکتر ظریف و به امید آن که در پرتو عقلانیت مبتنی بر ایمان و اتکای بر خدای سبحان و حرکت در چارچوب تعریف شده از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی در راه‌های پیش رو گام‌های بلند و استوار در راه حراست از منافع ملی و پاسداری از حقوق مشروع ملت بزرگ ایران در داشتن دانش هسته‌ای و فناوری هسته‌ای برای اهداف صلح آمیز تعریف شده برداشته شود.  
 
وی گفت: به درس‌هایی که می‌توان از مذاکرات یک سال گذشته آموخت در حوصله وقت اشاره کوتاهی خواهم داشت.  
 
ابوترابی‌فرد افزود: می‌توان از رفتار سیاسی و اجتماعی ملت بزرگ ایران در طول چند سال اخیر در اوج اعمال سیاست‌های خصمانه آمریکا و متحدین او بر علیه ملت ایران آموخت آن است که ملت ایران با ایستادگی، با مقاومت، با خلق حماسه سیاسی 24 خرداد 92 و مشارکت تحسین آمیز در اوج تنگناهای اقتصادی و سیاسی در تعیین سرنوشت سیاسی خود این حقیقت را برای مسئولین محترم، دولتمردان تبیین نموده است.  
 
نایب رئیس مجلس تاکید کرد: شاه کلید مطالبات ملت ایران حفظ اقتدار و عزت ملی است و ایستادگی مسئولین در حراست از منافع ملی این ملت بزرگ است لذا امیدوارم با توجه بر این اصل محوری و کلیدی در همه عرصه‌ها و در حوزه مذاکرات با 1+5 قدم‌های مطمئن و استوار را برداریم.
 
ابوترابی‌فرد تصریح کرد: وحدت ملی بزرگترین سرمایه اجتماعی ماست پیگیری سیاست‌های معطوف به انسجام ملی از مهمترین استراتژی‌های اداره کشور در شرایط فعلی است.
 
وی گفت: تردیدی نداریم مهمترین عامل اقتدار نمایندگان ملت ایران در گفتگوی با 1+5 این اقتداری برآمده از وحدت و انسجام ملی ماست باید دولتمردان خصوصا متولیان مدیریت مذاکرات پیش روی توجه به نخبگان سیاسی، نخبگان علمی، توجیه، اقناع و هم فکری و مشاورت مستمر با آنان را در دستور کار خود قرار دهند.
 
این نماینده مجلس نهم تاکید کرد: با این ارتباط منطقی و علمی با نهاد قانونگذاری با مجامع علمی و دانشگاهی با کمیسیون‌های تخصصی ذیربط مجلس با مجموعه نخبگان کشور می‌توان نقشه راه را درست تعریف نمود و با پشتوانه ملی گام‌های بلند و استوار برداشت.  
 
وی بیان داشت: واقعیت مذاکرات یک سال گذشته بیانگر این حقیقت است که تنها ادبیات حاکم در محاورات و گفتگوهای دولت‌های بزرگ ادبیات قدرت است ملتی می‌تواند از منافع خویش در برابر نظام حاکم بر جهان دفاع کند که از قدرت بالاتر برخوردار باشد.  
 
نماینده مردم تهران گفت: امروز تنها با زبان قدرت با آمریکا و متحدینش می‌توان سخن گفت و باید برای افزایش اقتدار ملی در حوزه‌های اقتصادی سیاسی فرهنگی از تمام ظرفیت نظام بهره گرفت.  
 
وی خاطر نشان کرد: آن چه بر اقتدار ملت ایران می‌افزاید و راه را برای پاسداری از منافع ملی آنان هموار می‌کند افزایش اقتدار ملی است و مسیر این حرکت را بهره گیری بایسته و شایسته از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل متراکم ردر درون نظام است.  
 
ابوترابی‌فرد تصریح کرد: مدیران و مسئولان کشور اقتدار ملی را با نگاه به بیرون مرزها جستجو نکنند اقتدار ملی را با نگاه به ظرفیت‌های ملی می‌توان به دست آورد اقتدار ملی را با استفاده شایسته از ظرفیت بالای رهبر معظم انقلاب می‌توان به دست آورد اقتدار ملی را در ارتباط شایسته با ملت ایران و تحکیم پیوند دولت و ملت می‌توان جستجو کرد.  
 
وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با تیم 1+5 گفت: از مذاکرات هسته‌ای اخیر این درس را می‌توان آموخت که به معنای واقعی کلمه به دلایل گوناگون آمریکا قابل اعتماد نیست.
 
وی  تصریح کرد: از شما همکاران و مردم آزاده جهان و دول مستقل سوال می‌کنم؛ چگونه می‌توان به دولتمردانی که منافع ملی ملت آمریکا را قربانی منافع رژیم صهیونیستی می‌کنند اعتماد کرد چگونه دولتمردانی که منافع ملت‌های جهان را قربانی منافع نامشروع مشتی صهیونیست کرده‌اند می‌توان اعتماد کرد؛ ما اولا به ملت خویش اعتماد داریم ثانیا به امدادهای خدای سبحان و دعای مستجاب حضرت ولی عصر امام زمان (عج) اعتماد داریم و به ملت‌های آزادی خواه جهان به دول مستقل جهان به ملت‌های هوشمند منطقه اعتماد داریم.  
 
وی ادامه داد: با اعتماد به این سرمایه‌های بزرگ نقشه راه پیش روی خود را تعریف می‌نماییم و با قدرت در این راه قدم برمی‌داریم.  
 
ابوترابی‌فرد با اشاره به برخی از سخنان هتاکانه وزیرامور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه خود اظهار می‌دارد تحریم‌ها سرجای خود مانده‌اند ایران به توافق ژنو متعهد است این سخن جایگاه و شخصیت منطقی و هوشمندانه ملت و دولت و مسئولین ایران را تبیین می‌کند و زیاده خواهی و گستاخی دولتمردان آمریکایی را فرا روی هوشمندان تعریف و تبیین می‌نماید.  
 
نایب رئیس مجلس افزود: شما می‌دانید ما هم می‌دانیم دنیا می‌داند تحریم‌ها سرجای خود باقی نماندند ایستادگی ملت ایران شما را وادار کرد برای برون رفت از تنگنا راهی جز مذاکره پیشروی خود نبینید و با قبول ایران هسته‌ای در پای میز مذاکره نشستید کدام هوشمندی است که این واقعیت را نبیند و به آن اذعان نکند که به دلایل متعدد عدم ظرفیت جامعه جهانی، عدم اقتدار فراگیر شما در پیشبرد اهداف نامشروع تعریف شده سازمان تحریم به شدت آسیب دیده است.
 
ابوترابی‌فرد گفت: این‌ها واقعیتی است که فرا روی ملت‌های جهان است شما نمی‌توانید تحریم را ادامه دهید شما قادر به انجام این هدف نامشروع خود نیستید واقعیت‌های اروپا و آسیا این حقیقت را تعریف می‌کند دنیا شاهد است که امروز جامعه جهانی از احساس آرامش و اعتماد بالاتری برخوردار است این سخن آقای کری سخن درستی است جامعه جهانی احساس آرامش و امنیت بیشتری دارد اما به کدام دلیل؟ به دلیل کاهش نفوذ آمریکا در منطقه و جهان و شکستش در جنگ نابرابر غزه به دلیل شکست توطئه‌های آمریکا در سوریه و عراق به دلیل شکست اهداف نامشروع آمریکا در اروپا در آفریقا و آسیا امیدوارم در آینده شاهد ارتقای سطح امنیت و  با افول روز افزون قدرت سیاه آمریکا باشیم. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار