المپیک ویژه با حضور افراد کم توان ذهنی بالای 8 سال گام مهمی در جهت توانمندسازی مهارتهای ورزشی، اجتماعی و همچنین تقویت حوزه مطالعاتی کودکان کم توان ذهنی بر می دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، یاسر طهماسبی مسئول فنی المپیک ویژه ایران در اردوی آمادگی کاروان اعزام به هشتمین دوره مسابقات شنا در مصر افزود: افراد شرکت کننده در المپیک ویژه که غالبا بالای 12 سال و از گروه افراد کم توان ذهنی محسوب می شوند با حضور در المپیک ویژه نه تنها در مهارت‌های ورزشی بلکه اجتماعی سهیم می شوند و با تقویت بروز توانایی های خود جایگاه اجتماعی خود را نیز پیدا می کنند.

طهماسبی در ادامه اظهار داشت: المپیک ویژه در طول سال حداقل 6-5 مسابقه کشوری را برگزار می نماید که در این عرصه شاهد آموزش خانواده کودکان کم توان ذهنی، بهره گیری از اساتید ورزشی و کادر تحصیل کرده بدون چشم داشت مالی، بهره گیری از فضای دانشگاهی و علم اساتید و از همه مهمتر تقویت مهارت‌های اجتماعی کسب عزت نفس، استقلال جسمی و... این گروه ها هستیم.

وی برگزاری المپیک ویژه را گام مهمی در جهت توانمندسازی مباحث مطالعاتی کودکان کم توان ذهنی عنوان کرد و لازمه گسترش مطالعات این حوزه را سهیم شدن دانشگاه‌ها در عرصه‌هایی نظیر المپیک ویژه دانست.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار