افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته

هیچ نهادی اجازه دخالت در کمیسیون‌‎ شکایات انتخابات را ندارد/ بن‎بست در تشکیل کابینه

تاکید بر عدم مداخله در کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان، بن‎بست در تشکیل کابینه وحدت ملی، دستگیری ۳ فرمانده طالبان و فارغ‌التحصیلی ۱۳۰۰ سرباز ارتش بخشی از مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته افغانستان را تشکیل می‎دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "عبدالستار سعادت"، رئیس کمیسیون شکایاتی انتخاباتی افغانستان در نشستی خبری گفت: اعزام از طرف ریاست جمهور با هدف بررسی شکایات کاندیدای معترض شوراهای ولایتی به دادستانی کل، یک عمل غیرقانونی است و هیچ نهادی حق مداخله به کمیسیون شکایاتی انتخاباتی را ندارند.
 
وی افزود: هیچ نامه‌ای از طرف "محمداشرف غنی"رئیس جمهور این کشور به دادستانی کل فرستاده نشده است بلکه برخی از حلقات تلاش دارند تا در کار کمیسیون شکایات انتخاباتی مداخله کنند.
 
سعادت خاطرنشان کرد، دادستانی کل هر چه زودتر کمیته‎ای را که جهت بررسی شکایات کاندیدای معترض ایجاده کرده است، منحل سازد.
 
بن‎بست در تشکیل کابینه دولت وحدت ملی افغانستان
 
حدود 2 ماه از شکل‎گیری دولت وحدت ملی افغانستان می‎گذرد اما تاکنون هیچ گونه اقدامی بمنظور معرفی اعضای کابینه جدید این دولت صورت نگرفته است و کمیته گزینش این دولت نیز به بن بست رسیده است.
 
رئیس جمهور جدید افغانستان در روزهای نخست وعده داده بود که تا 45 روز دیگر اعضای کابینه جدید را به پارلمان این کشور معرفی خواهد کرد که تاکنون این معرفی صورت نگرفته است.
 
دستگیری 3 فرمانده طالبان در افغانستان
 
"عبدالحی خطیبی"، سخنگوی والی ولایت "غور" در غرب افغانستان در گفت‎‏‎وگو با خبرنگاران گفت: یک فرمانده شبه‎نظامی طالبان به نام "محمدحسین" که در گذشته با گروه‎های بزرگ طالبان در ولایت‎های "دایکندی" و "سرپل"همکاری داشت، در منطقه "لعل" این ولایت توسط نیروهای امنیتی افغان دستگیر شده است.
 
در همین حال، «سنت الله تیمور» سخنگوی والی ولایت "تخار" در شمال این کشور به خبرنگاران گفت: "محمدعیسی" و "محمدتور" 2 فرمانده طالبان در یک عملیات نیروهای امنیتی افغان در منطقه‎های "ینگی قلعه" و "فرخار" این ولایت دستگیر شدند.
 
از سوی دیگر، وزارت کشور افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد: در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های "بغلان"، "قندهار"، "ارزگان"، "خوست" و "فراه" در 24 ساعت گذشته 19 شبه‎نظامی طالبان کشته، چهار نفر زخمی و 14 نفر دیگر آنان دستگیر شدند.
 
"نعمان عاطفی" سخنگوی تیپ 201 "سیلاب" در شرق افغانستان می‎گوید که در نتیجه درگیری بین نیروهای امنیتی افغان و شبه‎نظامی طالبان در منطقه "کامدیش" ولایت "نورستان" 19 شبه‎نظامی طالبان کشته و 27 نفر دیگر آنان زخمی شدند.
 
وی افزود: این درگیری زمان صورت گرفت که یک گروه از طالبان به چند پاسگاه امنیتی افغان در این منطقه حمله کردند.
 
گفته شده است که در این عملیات‎ها، 35 حلقه مین و مقداری جنگ افزار سبک و سنگین نیز کشف و ضبط شده است.
 
فارغ التحصیلی 1300 سرباز ارتش پس از یک دوره آموزش در افغانستان
 
"زلمی ویسا"، فرمانده تیپ 209 "شاهین" در شمال افغانستان در نشستی خبری گفت: 1300 سرباز ارتش پس 12 هفته آموزش در ولایت «بلخ» شمال این کشور امروز سند فراغت از تحصیل به دست آوردند.
 
وی افزود: این سربازان در مناطق مختلف این کشور جهت تامین امنیت و دفاع از خاک افغانستان اعزام خواهند شد.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار