دکتر فاطمه ناد‌علی گفت: فرآوری و استخراج فرآورده‌های خونی، برای سازمان انتقال خون، هزینه بر است و این در حالی است که ارائه فرآورده‌ها به متقاضیان رایگان است.

دکتر فاطمه ناد‌علی مدیر کل سازمان انتقال خون استان تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران گفت: قسمت اعظم انتقال خون که در سراسر کشور انجام می‌گیرد، رایگان است.
بعضی آزمایشات اولیه،‌ تعرفه‌های جزئی داشت که با شروع طرح تحول سلامت و توافقنامه‌ای که بین وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون صورت گرفت، مقدر شد، آن مبلغ ناچیز هم بابت ارائه خدمات، دریافت نشود.

دکتر نادعلی گفت: رایگان بودن تمام خدمات سازمان انتقال خون در بخش خصوصی و دولتی، این سازمان را با مشکل بودجه‌ای مواجه کرده است. این در حالی است که در کتاب جدید ارزشگذاری خدمات پزشکی همچنان مقادیر ناچیز گذشته آمده است و هیچ تغییری برای ارائه خدمات سازمان انتقال خون ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: قرار بر این است که با همکاری سازمانهای بیمه‌گر و ستاد طرح‌ تحول سلامت، تغییراتی در تعرفه‌های سازمان انتقال خون صورت گیرد و تعرفه های جدید معلوم گردد که با این رویکرد، هم ارائه خدمات این سازمان بهتر و مطلوب‌تر می‌شود و هم مشکلات بودجه‌ای درون سازمانی کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.