آیت‌الله مکارم شیرازی:

مبارزه نظامی با تکفیری‌ها خوب ولی کافی نیست/ ریشه‌های فکری این گروه باید توسط علمای اسلام خشکانده شود

رئیس کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام با اشاره به اینکه اسلام دین محبت است و تکفیری‌ها آبروی اسلام را برده‌اند، گفت: مبارزه نظامی با این گروه منحرف خوب است اما کافی نیست و باید ریشه‌های فکری آن‌ها توسط علمای اسلام خشکانده شود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز در مراسم افتتاحیه کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام که به ریاست آیت‌الله مکارم شیرازی دوم و سوم آذرماه در شهر قم برگزار می‌شود، جمعی از علمای مذاهب اسلامی گردهم آمده‌اند.  

آیت الله مکارم شیرازی در آغاز این همایش خطاب به علمای اسلام تاکید کرد که ریشه‌های فکری جریان‌های تکفیری باید خشکانده شود تا بیش از این شاهد ریخته شدن خون مسلمانان و هتک حرمت ناموس مسلمانان نشویم.  

وی با تاکید بر مبارزه فکری و آگاه‌سازی جوانانی که به این گروه‌ها می‌پیوندند، مبارزه نظامی را نیز مناسب خواند.  

این مرجع شیعیان اظهار داشت: باید به دنیا ثابت کنیم که حساب آن‌ها از اسلام جداست و اسلام دین محبت است.  

وی تصریح کرد: من امروز را یکی از بهترین روزهای عمر خود می‌دانم که در کنار گروه عظیمی از علمای اسلام از ۸۳ کشور جهان و از نقاط مختلف و جمعی از علمای برجسته کشورمان هستند و می‌خواهند در مورد یکی از مشکلات جهان اسلام به مشورت و رایزنی بپردازند و راه حلی برای افکار و اعمال شوم تکفیری‌ها بیابیم، همانگونه که در آن طرف به اسلام و مسلمانان و جهان بشریت ضربه می‌زدند.  

آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن خیرمقدم به مدعوین از حضور آن‌ها در این کنگره تشکر کرد و اظهار داشت: وظیفه ما این است در این شرایط انگیزه‌های این گروه منحرف را به دقت بررسی کنیم و ریشه‌های افکار آن‌ها را که به طرف جهنم می‌رود بشناسیم و کوشش کنیم که ریشه آن‌ها را بخشکانیم.  

انتهای پیام/
برچسب ها: رئیس ، کنگره ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار