غفارزاده با بیان این که شکایت از حوزه دارو و تجهیزات پزشکی نزدیک به صفر رسیده است گفت: اما سامانه پاسخگویی 1490 به صورت کامل نیست.

دکتر جلال غفارزاده، مدیرکل بازرسی، عملکرد و پاسخگویی سازمان غذا و دارو به مشکلات مردمی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: از زمان آغاز طرح تحول در کشور که تأمین کلیه ملزومات پزشکی و داروها بر عهده خود بیمارستان‌ها گذاشته شد، بیمارستان‌ها دیگر حق فرستادن همراه بیمار را به بیرون از بیمارستان برای خرید دارو و تجهیزات ندارند، سامانه 1490 به منظور بیان شکایات و انتقادات در صورت تخطی بیمارستان‌ها از این موضوع اختصاص پیدا کرده‌ است.

وی با بیان این که شکایات از این موضوع در تهران نزدیک به صفر است، افزود: البته این امر به معنای کاملاً صفر نیست، یعنی روزی یک مورد تماس از این که بیمار به بیرون از بیمارستان برای تهیه دارو یا ملزومات پزشکی فرستاده شده است، وجود دارد.

غفارزاده اظهار داشت: باید اذعان کنیم که پاسخگویی 1490 در مورد شکایات کامل نیست، اما در حال تلاش هستیم که قدرت پاسخگویی این سامانه را بالا ببریم، به طوری که این سامانه در تمام کشور در زمینه دارو، تجهیزات پزشکی، وسایل آرایشی و بهداشتی پاسخگو باشد و با گرفتن هر نوع شکایت، یک کد رهگیری به بیمار بدهد که فرد بعد از چند روز با در دست داشتن کد رهگیری شکایت خود را از طریق این سامانه پیگیری کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۲ آذر ۱۳۹۳
با سلام و خسته نباشید لطفاً یکی هم داروخانه ها رانظارت کنید داروهای ساختی قلابی را به مردم میدن و هیچگونه نظارتی رو داروخانه ها نیست و داروها را هر جوری که بخوان میفروشند........
آخرین اخبار