یکی از ژنرال‌های سابق آمریکا در سخنانی از نحوه مقابله با داعش و دلایل اینکه چرا واشنگتن در عراق و افغانستان باخت، صحبت کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، ژنرال دانیل بولگر، از ژنرال‌های بازنشسته آمریکا در مصاحبه با یاهو نیوز، گفت: من شخصا مسئول مرگ 80 تن از سربازان آمریکا بودم؛ 76 مرد و چهار زن و مستقیما به عنوان رهبر ارشد مسئول بسیاری از اتفاقات دیگر بودم. من این بار مسئولیت را با خود به گور می‌برم و هر لحظه و هر روز به آن فکر می‌کنم.

وی در کتاب خود با عنوان "چرا شکست خوردیم" از سربازان کشته شده در جریان جنگ‌های عراق و افغانستان تقدیر کرد و مسئولیت آن را به دوش رهبران عالی رتبه‌ای از جمله خودش گذاشت.

وی گفت: زنان و مردانی که من در کنار آن‌ها جنگیدم، فوق العاده بودند اما می‌دانم آن‌ها را در جریان یک عملیات منطقی که آن‌ها بتوانند انجام بدهند، قرار ندادم.

وی با مطالعه تاریخ نظامی می‌گوید که از اول هم می‌دانسته است که عملیات ضد شبه نظامیان در کشوری همانند افغانستان هرگز کارآمد نخواهد بود. حال با ظهور داعش، بار دیگر از ارتش آمریکا درخواست می‌شود که وارد جنگ زمینی دیگری در عراق شود.

وی گفت: آن‌ها چهار بار است که این سیب مسموم را گاز می‌زنند؛ ویتنام، افغانستان، عراق و باز هم عراق.

به گفته ژنرال بولگر، لازم است که عراقی‌ها و سوری‌ها با وحشی‌گری‌های داعش مقابله کنند و اجازه ندهند که هرج و مرج و کشتار در کشورشان ادامه یابد.

این مقام سابق ارتش آمریکا تاکید کرد: باید اجازه دهیم عراقی‌ها خودشان این کار را انجام دهند و این واقعیت را بپذیریم که آن‌ها نمی‌توانند به روش ما وارد عمل شوند. ما باید این مساله را درک کنیم که به نتایج ناقض می‌رسیم. با این حال معتقدم که آمریکا همچنان باید در تحولات این منطقه مشارکت کند و این تنها باید به دلیل تعهدات اخلاقی ما به مردم عراق باشد اما میزان و اندازه آن بسیار مهم است.

به گفته بولگر، بمباران مواضع داعش بسیار دشوار است چرا که آن لشگری مشخص ندارد و زمانی که به آن‌ها حمله شود، به مناطق مسکونی می‌گریزند.

وی افزود: سربازان آمریکایی برای مشارکت در هر نوع عملیاتی آموزش دیده‌اند اما نمی‌توانند در مناطق غیرنظامی تشخص بدهند که چه کسی تروریست است و یا نیست. شما به نیروی زمینی نیاز دارید اما نیروهای زمینی عراق با پشتیبانی مشاوران و مربیان ما لازم است.

/انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.