رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای ساماندهی مکانی و زمانی گردشگران داخلی می‌توانیم برنامه‌های زیادی را با همکاری آموزش و پرورش انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران گفت: آموزش و پرورش امکانات مناسب و مخاطب زیادی دارد که میراث فرهنگی می‌تواند برای تعمیق باورهای مرتبط به حفاظت از میراث فرهنگی کشور و پرداختن به صنایع دستی از ابعاد فرهنگی، اقتصادی از مخاطبان وسیع آموزش و پرورش بهره مند شود.

وی افزود: در زمینه گردشگری دواستراتژی را دنبال می‌کنیم. در بخش گردشگری داخلی در تلاش برای ساماندهی مکانی و زمانی گردشگران داخلی هستیم و در بخش گردشگری خارجی نیز برای جذب گردشگر خارجی بیشتر به کشورتلاش می‌کنیم.

سلطانی فر ادامه داد: برای ساماندهی مکانی و زمانی گردشگران داخلی می‌توانیم برنامه‌های بسیاری را با همکاری آموزش و پرورش انجام دهیم به عنوان مثال امکانات آموزش و پرورش در ایام مختلف سال به ویژه در زمان پیک سفرها می تواند به ما کمک کند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش حدود یک میلیون کارمند و 750 هزار باز نشسته دارد گفت: در تلاش هستیم که طی هماهنگی با هتل داری‌ها، آژانس‌ها و تورداران در ایام غیر پیک برای فرهنگیان سفرهای داخلی را ساماندهی کنیم که علاوه بر پرشدن ظرفیت اماکن اقامتی و پذیرایی این گروه از مردم بتوانند از سفرهای ارزان‌تر نیز استفاده کنند.

معاون رئیس جمهور درخصوص کارتهای اعتباری سفر اظهار داشت‌: این کارتها با مشارکت چند دستگاه درحال ساماندهی است و مانند کارتهای گذشته‌ نیست که رقمی در آن باشد زیرا در گذشته این تجربه را داشتیم که افراد سفر کارت‌ها را گرفته و نقد می‌کردند بدون آنکه سفری داشته باشند.

وی ادامه داد: هم اکنون مجموعه‌ای با مدیریت میراث فرهنگی‌ و شرکت بیمه تلاش می‌کنند تا سفرکارت اعتباری متناسب با میزان درآمد هر شخص طراحی کند که بر این اساس چند برابر درآمد فرد متناسب با اسنادی که وی ارائه می‌دهد کارت اعتباری سفر در اختیار فرد قرار می‌گیرد و فرد هزینه آن را طی چند ماه با سود محدود و معقول پرداخت می‌کنند.

سلطانی فر در پایان خاطر نشان کرد: پیش بینی کرده‌ایم که این کارت تا آخر امسال طراحی و عرضه شود و تمام وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند که البته آموزش و پرورش برای ما در اولویت است.

انتهای پیام/

برچسب ها: معاون ، کارت ، اسفند ، ساماندهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار