دکتر قاعد امینی گفت: بسیج جامعه پزشکی کشور در هفته بسیج، اقدامات امداد و درمانی به ویژه در استانهای محروم، مرزی و کم برخوردار دارد.

 دکتر روح الله قاعد امینی معاون امداد و درمان و کارآمدی بسیج جامعه پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برپایی مراکز بیمارستانی صحرایی برای خدمات بستری و سرپایی در استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، کهکیلوبه و بویراحمد، بوشهر، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستانانجام می گیرد، ضمن اینکه اعزام تیم هماهنگ تخصصی در سایر استانها و اعزام تیم بهداشتی و درمانی عمومی در این مراکز از اقدامات هفته بسیج است که از جمعه 30 آبان آغاز و تا پنج شنبه 6 آذر ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر تیم‌های بهداشتی و درمانی عمومی، ویزیت رایگان در مطب پزشکان بسیجی و برپایی ایستگاه‌های سلامت با آموزش خود مراقبتی، اجرایی می‌شود ضمن اینکه پیش بینی می‌شود در هر بیمارستان صحرایی، بالغ بر 20 هزار نفر خدمات رایگان ارائه گردد.

دکتر قاعد امینی ادامه داد: 30 تیم بهداشتی درمانی در نظر گرفته شده که به ازای هر روز در هفته بسیج، 5 تیم بهداشتی درمانی به هر استان اعزام می گردد. همچنین برنامه‌های مشترک با تمام اقشار بسیج برگزار می‌شود ضمن اینکه در پنج شنبه 6 آذر، تقدیر از شهدای بسیج جامعه پزشکی برگزار می گردد.

وی گفت: کمک به سلامت کودکان غزه و جمع آوری کمک‌های پزشکان و پیراپزشکان برای این کودکان، از دیگر برنامه‌های هفته بسیج جامعه پزشکی است، پیش بینی می‌شود طی برنامه های هفته بسیج، ظرفیت 450 هزار نفری حوزه سلامت به ارائه خدمات در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بپردازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.