جانشین رئیس پلیس راهور تهران از تشدید برخوردهای پلیس راهنمایی و رانندگی با خودروهای دودزا خبر داد.

 سرهنگ حسن عابدی، جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افزایش آلودگی هوای تهران گفت: با توجه به افزایش آلاینده‌های هوا طی روزهای گذشته، طرح تشدید برخورد با خودروهای دودزا از 10 روز گذشته آغاز شده است.
 
وی در ادامه افزود: بر همین اساس، پلاک کلیه وسایل نقلیه به ویژه وسایل نقلیه سنگین که دودزا بودن آن‌ها محرز است، اخذ می‌شود و پلاک تعمیری به آنان داده می‌شود.
 
عابدی با اشاره به مهلت 10 روزه این خودروها برای تعمیر بیان داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی به صاحبان این خودروها 10 روز فرصت می‌دهد تا جهت رفع نقص و آلودگی به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند و پس از آن در صورت تأثیر کارشناسان راهنمایی و رانندگی پلاک خودروها بازگردانده می‌شود.
 
وی همچنین اظهار داشت: جریمه در نظر گرفته شده برای این خودروها بر اساس کد 2090 جدول موضوعی جرائم رانندگی 300 هزار ریال است و در صورتی که پس از مهلت 10 روزه تغییری در وضعیت خودروی صاحب پلاک تعمیری به وجود نیاید، خودروی مورد نظر توقیف خواهد شد.
 
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین در خصوص خودروهای فاقد معاینه فنی یادآور شد: پلیس راهنمایی و رانندگی به طور روزانه با خودروهای فاقد معاینه فنی به ویژه در مناطق مرکزی شهر که از آلودگی بیشتری رنج می‌برند، برخورد می‌کند.
 
عابدی خاطرنشان کرد: جریمه‌ی در نظر گرفته شده برای این خودروها بر اساس کد 2063 جدول موضوعی جرائم رانندگی 200 هزار ریال است.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: برخورد ، دودزا ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار