اولین بالگرد پیستونی چهار نفره ایرانی با نام "سورنا" و پهپاد "ابابیل 3 " به همراه شبیه‌ساز در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت هوایی و هوانوردی ایران در کیش رونمایی شدند.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت هوایی و هوانوردی ایران در کیش که با حضور "مونسان" مدیرعامل منطقه آزاد کیش، "جهانگیریان" رئیس سازمان هواپیمایی کشور، "منطقی" دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی و برخی از مسئولان کشوری و محلی برگزار شد، از پهپاد ارتقا یافته ابابیل3 و شبیه‌ساز آن با ویژگی‌های قدرت شناسایی در عمق 250 کیلومتر و اولین بالگرد پیستونی چهار نفره ایرانی رونمایی شد.
 
اولین بالگرد پیستونی چهار نفره ایرانی با نام "سورنا"  تولید شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپترهای ایران (پنها) جهت آموزش، گشت‌زنی، استفاده در حوادث و مأموریت‌های سازمان هلال احمر ساخته شده است.
 
این بالگرد با شرایط اقلیمی ایران از لحاظ ارتفاع تا 14 هزار پا قابلیت پرواز داشته و بدنه این بالگرد از کامپوزیت و دارای 300 اسب بخار قدرت موتور است.
 
دیگر محصول رونمایی شده پهپاد ابابیل 3 دارای قابلیت شناسایی در تمامی حوزه‌های نظامی، تجاری و تحقیقاتی است که از ویژگی‌های این پهپاد می‌توان به قدرت شناسایی در عمق 250 کیلومتری، قابلیت پرواز تا ارتفاع 15 هزار پا و 8 ساعت مداومت پرواز در پروژه‌های تحقیقات نظامی و تجاری اشاره کرد.
 
همچنین شبیه‌ساز بدون سرنشین این پهپاد که به منظور آموزش خلبان‌ها انجام می‌شود نیز با حضور مسئولان کشوری و محلی مورد رونمایی قرار گرفت.
 
هفتمین نمایشگاه دوسالانه بین‌المللی صنعت هوایی و هوانوردی ایران با حضور بیش از 100 شرکت داخلی و خارجی از تاریخ 27 آبان به مدت 4 روز با هدف ارائه توانمندی‌های صنایع هوایی داخلی و خدمات هوایی کشور در جزیره کیش برپا شده است.
 
این رویداد در دو بخش نمایشگاهی و نمایش هوایی برگزار می‌شود که در بخش نمایشگاهی توانمندی‌های صنایع هوایی کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان و طراحان قطعات هوایی به نمایش در خواهد آمد و در بخش نمایش هوایی یا ' airshow' علاقمندان شاهد پرواز پرنده‌های مختلف خواهند بود.
 
علاوه بر شرکت‌های داخلی، شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه از کشورهای امارات، چین، روسیه، آلمان، ایتالیا، سوئد، فرانسه، اوکراین و جمهوری چک آخرین تولیدات و دستاوردهای صنعت هوایی خود را در به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار