عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس با اعلام این خبر که طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی با 173 امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است، گفت: این طرح هم اکنون تفسیر و در بین نمایندگان توزیع شده و در دستور کار جلسه علنی مجلس شورای اسلامی یکشنبه آتی قرار خواهد گرفت.

"مهرداد بائوج لاهوتی" نماینده مردم لنگرود در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اعلام این خبر که طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی با 173 امضا تقدیم هیئت‌رئیسه شده است، گفت: این طرح هم اکنون تفسیر و در بین نمایندگان توزیع شده و ان‌شالله در دستور کار جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در یکشنبه آتی 2 آذر قرار خواهد گرفت.   
 
وی در تشریح جزییات این طرح اظهار داشت: براساس این طرح انتخابات مجلس شورای اسلامی به حوزه‌های انتخابیه اصلی و فرعی تقسیم می‌شود و براین اساس استان‌ها به عنوان حوزه‌های انتخابیه اصلی تقسیم می‌شود و شهرستان‌ها نیز به عنوان حوزه‌های انتخابیه فرعی شناخته می‌شود.   
 
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت افزود: براساس این طرح داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی علاوه بر کسب آرای لازم در شهرستان‌ها باید حداکثر آرای نسبی از کل آرای ماخوذه استان‌ها را نیز کسب کنند تا بتوانند وارد مجلس شوند.   
 
لاهوتی در پایان تصریح کرد: براین اساس نمایندگانی به مجلس راه خواهند یافت که بیشترین و بالاترین آرا را در استان‌ها کسب کنند.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار