مدیر منطقه شمال گفت: با توجه به اینکه بیشتر حریم ها را خریداری و تملک شده، اما تعرضات در منطقه بسیار زیاد است و تنها راه، وضع قوانین سختگیرانه است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران منطقه شمال، هوشنگ رشیدی در حاشیه مانور انفجار گاز و نفت به تعرضات و تجاوزات بر حریم خط لوله منطقه اشاره کرد و گفت: مشکلات طبیعی که در منطقه به وجود می آید قابل حل است اما تجاوز به حریم خط برای فعالیت های کشاورزی ، منطقه را با چالش های جدی مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه نمایندگان استان های شمالی انتظار می رود، برای حفظ و پایداری انتقال بدون وقفه و حادثه که از نظر مقولات زیست محیطی بسیار حایز اهمیت است، قوانین سختگیرانه تری را علیه متصرفین به حریم وضع کنند.

وی ادامه داد: منطقه شمال آمادگی دارد تا نمایندگان مجلس را از نزدیک با تعرضات و تجاوزات که با هدف فعالیت های کشاورزی بر حریم خریداری شده لوله نفت انجام می شود آشنا کند.

وی بر برخورد شدیدتر با متعرضین به خطوط لوله نفت تاکید کرد و اظهار داشت: پیگیری حل پرونده های تعرضات به حریم به کندی و در روندی طولانی مدت انجام می شود.

وی به اهمیت دسترسی آسان به لوله های نفت اشاره کرد و بیان داشت: شرکت با اجرای طرح های جاده سازی و تسطیح ، دسترسی ها را در بیشتر مناطق جنگلی و کوهستانی امکان پذیر کرده است.

وی با اشاره به تحت پوشش بودن بیش از 600 کیلومتر خط لوله نفت در منطقه بیان داشت: در حال حاضر دسترسی به خط لوله در حوزه شهری و شالیزاری استان های مازندران و گلستان وجود دارد ، اما هر چه از حوزه شهری و دشت فاصله می گیریم ، مشکلات دسترسی دشوار تر می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار