یک جامعه‌شناس گفت: در محیط مدرسه و خانه، اگر زمینه لازم در خصوص آرامش روحی و روانی برای دانش‌آموزان فراهم نشود، این امر موجب کاهش گیرایی، ایجاد استرس در فرزندان و افت تحصیلی آنها می‌شود.

حسین آشوری، جامعه‌شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: استرس، بوجود آمدن اضطراب‌های درونی در افراد است و افت تحصیلی هم کاهش عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش، مسئولان مدارس باید محیط مدرسه را به یک محیط آرام تبدیل کنند که اگر دانش‌آموزان بیرون از این محیط به هر دلیل دچار استرس و اضطراب شدند در مدرسه از طریق گفتگو با مسئولان آموزشی بتوانند به آرامش دست پیدا کنند.

وی افزود: مهمترین عامل در حوزه آموزش و پرورش، حوزه فرهنگ، ایجاد آرامش روحی و روانی در افراد به خصوص معلمان است که اگر دچار استرس شوند توانایی کمتری در انتقال مفاهیم علمی به دانش‌آموزان دارند.

وی در ادامه گفت: بنابر این در نظام آموزشی، مسئولان مدارس باید به گونه‌ای عمل کنند که مدرسه از جذابیت خاصی برخوردار شود و آرامش را برای همه دانش‌آموزان فراهم کند.

وی، با اشاره به اینکه در محیط خانه هم باید والدین محیط را به یک فضای آرامش‌بخش تبدیل کنند، افزود: اختلافات خانوادگی منجر به وجود آمدن استرس و اضطراب در فرزندان و در نتیجه افت تحصیلی آنها می‌شود.

حسین آشوری، در خصوص کاهش استرس در دانش‌آموزان راهکارهایی را ارائه کرد و گفت: در محیط مدرسه، ساختار فیزیکی باید به گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان در آن احساس آرامش کنند و در ضمن یک علاقه، انس و الفتی بین مسئولان مدارس و دانش‌آموزان برقرار شود که بتوانند مسائل خود را با آنها در میان بگذارند و همچنین در محیط خانه هم باید والدین یک فضای شاد را به وجود آورند که منجر به کاهش استرس در فرزندان شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارامش ، مدرسه ، استرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار