در کوهنوردی رویکرد افراد خیلی مهم است. قبل از هر چیز این تصور که حوادث برای دیگران است و برای ما اتفاق نمی‌افتد را باید از ذهن پاک کرد. ممکن است آسیب‌دیده بعدی خود شما باشید.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، این توصیه‌ها برای کسانی است که حرفه‌ای نیستند و به کوهنوردی به عنوان یک تفریح نگاه می‌کنند. با توجه به نزدیک‌شدن فصل سرما و افزایش حوادث کوهستانی، برای این‌که این تفریح به یک تفریح کم خطر تبدیل شود باید چند نکته را رعایت کرد.

ـ در کوهنوردی رویکرد افراد خیلی مهم است. قبل از هر چیز این تصور که حوادث برای دیگران است و برای ما اتفاق نمی‌افتد را باید از ذهن پاک کرد. ممکن است آسیب‌دیده بعدی خود شما باشید.

ـ کسی که به این ورزش علاقه‌مند است قبل از هر چیز باید بداند ساده‌ترین برنامه‌ها در طبیعت می‌تواند به حادثه‌ای وحشتناک و حتی مرگ منجر شود. یا این‌که بدترین حوادث ممکن می‌تواند در ساده‌ترین برنامه‌ها اتفاق بیفتد. پس یک کوهنورد باید خودش را برای همه شرایط آماده کند.

ـ از نظر تدارکات هم فرد باید همیشه آمادگی مواجهه با بدترین حوادث را داشته باشد. در این میان آمادگی بدنی بالا هم نکته مهمی است. یک کوهنورد نباید فقط خودش را در نظر بگیرد. این امکان وجود دارد که در یک برنامه به ظاهر ساده، دوست شما بشدت مجروح شود و شما مجاب باشید او را در یک شرایط سخت جا به جا کنید.

ـ نکته مهم بعدی این است که قبل از صعود مسیر را مشخص کنیم و به یکی از نزدیکان اطلاع بدهیم. حتی در مسیرهای نزدیک، کوهنوردی به صورت تیمی انجام پذیرد نه انفرادی.

ـ حتما مقداری آب، غذا و پوشاک اضافی همراه داشته باشید. این ملزومات شاید هیچ‌وقت استفاده نشود، اما می‌تواند در یک لحظه بحرانی حیات‌بخش باشد.

ـ همراه داشتن کیفی از کمک‌های اولیه را فراموش نکنید. البته باید آموزش‌های ابتدایی را هم برای استفاده از این کیف ببینید.

ـ همیشه باید نگرش ما پیشگیرانه باشد. یعنی طوری رفتار کنیم که امکان وقوع حادثه به حداقل برسد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار