دیناروند گفت: قرار است ظرف مدت 5 سال واکسن پنجم از گروه واکسن‌های پنج‌گانه با عنوان هموفیلوس آنفلوآنزا تولید شود.

رسول دیناروند، معاون سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تزریق 9 واکسن در برنامه واکسیناسیون وزارت بهداشت قرار داشت. امسال واکسن پنج‌گانه نیز به این برنامه اضافه شده است. 
 
وی افزود: برای اجرای واکسن پنج‌گانه ابتدا تأمین اعتبار شد و نیاز کشور در این زمینه تأمین گردید، سپس به صورت عملیاتی درآمد. این واکسن 5 جزء دارد که جزء پنجم آن واکسن هموفیلوس آنفلوآنزا است. 
 
معاون سازمان غذا و دارو ادامه داد: جزء پنجم واکسن‌های پنج‌گانه در کشور تولید نمی‌شد. وزارت بهداشت تصمیم گرفت این واکسن را امسال به کشور وارد کند. بنابراین واکسن پنج‌گانه به کشور وارد شد. 
 
دیناروند با اشاره به تصمیم وزارت بهداشت در خصوص تولید واکسن پنج‌گانه اظهار داشت: قرار است ظرف مدت 5 سال واکسن پنجم از گروه واکسن‌های پنج‌گانه با عنوان هموفیلوس آنفلوآنزا تولید شود. در صورتی که کمیته ملی واکسیناسیون تأیید کند، تولید این دارو به برنامه وزارت بهداشت اضافه می‌شود. 
 
وی تصریح کرد: اولویت وزارت بهداشت در زمینه واکسن، استفاده از تولید داخلی است به دلیل آن که وزارت‌خانه از دسترس بودن آن اطمینان دارد. همچنین تولید داخلی واکسن هزینه کمتری را بر دوش نظام سلامت کشور می‌گذارد. 
 
معاون سازمان غذا و دارو با اشاره به وجود دو تولیدکننده دولتی در حوزه واکسن با عنوان رازی و پاستور بیان کرد: علاقه‌مندان دیگری هم وجود دارند که با توجه به زیرساخت‌های تولید کشور در زمینه دارو به تولید در این زمینه می‌پردازند. 
 
دیناروند عنوان کرد: واکسن‌های ایرانی تحت نظارت سازمان غذا و دارو تولید می‌شوند. همچنین این سازمان توسط سازمان جهانی بهداشت به عنوان سازمان تولیدکننده دارو تأیید شده است و به طور مرتب توسط این سازمان بازرسی می‌شود واکسن‌های تولید ایران مشکلی ندارند.


 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.