رئیس جمهوری سابق افغانستان با متهم کردن آمریکا به گسترش افراط گرایی در منطقه تاکید کرد: واشنگتن سیاست دوگانه در قبال افغانستان در پیش گرفته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، حامد کرزای، رئیس جمهوری سابق افغانستان در مصاحبه با رادیو آزاد اروپا گفت: مقام‌های آمریکایی ارشد به وی می‌گفتند که پاکستان پناهگاه تروریست‌های عامل حملات در داخل خاک افغانستان است اما تاکید می‌کردند که این مساله نباید در جریان دیدار با رهبران پاکستان مطرح شود.

کرازی گفت: آمریکایی‌ها هم دزد را به سرقت ترغیب می‌کردند و هم به صاحبخانه می‌گفتند که بیشتر از خانه‌اش مراقبت کند. از طرفی برخی از رهبران آمریکایی می‌آمدند و به ما می‌گفتند که القاعده و تروریسم در پاکستان مستقر است و از آنجا به ما حمله می‌کنند. از طرف دیگر هر زمان ما معترض حمایت پاکستان از تروریسم می‌شدیم آن‌ها از ما می‌خواستند که اینگونه رفتار نکنیم؛ هر زمان ما از آمریکایی‌ها می‌خواستیم تا اقدامی انجام دهند آن‌ها علنا به ما می‌گفتند که به دلیل مشکلات متعدد نمی‌توانند.

رئیس جمهوری سابق افغانستان ادامه داد: آن‌ها یکبار از ما خواستند که روابط سازنده و خوبی با پاکستان داشته باشیم و ما هم به آن‌ها گفیم بله البته. کشور افغانستان خواستار روابط برادرانه و دوستانه با پاکستان است چرا که ما همسایه و برادریم، اما این به شرطی است که استقلال و صلح افغانستان به خطر نیفتد.

به گفته کرزای جنگ تحت رهبری آمریکا علیه تروریسم به نتایج دلخواه آن‌ها رسید و به رغم 13 سال جنگ در افغانستان برای ریشه کن کردن تروریسم، افراط گرایی در این منطقه گسترش یافت.

وی همچنین فعالیت‌های شبه نظامی‌گری طالبان در افغانستان را "ابزاری تحت کنترل دولت" خواند و بار دیگر پاکستان را به حمایت از این گروه متهم کرد و گفت که آن‌ها حملاتی در داخل خاک افغانستان انجام می‌دهند و موجب تنش در افغانستان می‌شوند.

/انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.