حامد کرزی رییس جمهوری سابق افغانستان کشورهای غربی را متهم به استفاده از افراط گرایی برای استعمار کرد و گفت: غرب باید روش و دید خود را نسبت به مسلمانان تغییر دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، حامد کرزی در نشستی با نام اعتدال و تفریط در کابل از موضع گیری کشورهای غربی در برابر جهان اسلام به شدت انتقاد کرد و گفت: باید اسلام و دین را از برچسب های ناروا خارج ساخت.

هدف از برگزاری این نشست، شناساندن اسلام به عنوان دین اعتدال برای کشورهای غیر اسلامی جهان اعلام و تصریح شده که اسلام باید از زیر ظلم رهایی و مسلمانان از مظلومیت نجات داده شوند.

کرزی گفت: از دو قرن پیش ، افراط گرایی به بهانه خوبی برای استثمار و استعمار غربی مبدل شده و این پدیده باعث کشته شدن صدها هزار تن از افراد بی گناه در جهان شده است.

رییس جمهور سابق افغانستان افزود: شهروندان این کشور از سه دهه به این سو بیشتر از هر کشوری دیگر در آتش افراط گرایی می سوزند و عالمان دینی باید چهره اصلی اسلام و ادیان دیگر را به جهانیان و غرب معرفی کنند.

در این نشست عبدالله عبدالله، رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان از افراط گرایی تحت نام طالبان و داعش که مردم بی گناه را می کشند انتقاد کرد و این اقدامات خصمانه را محکوم کرد.

رییس اجرایی دولت افغانستان افزود که هیچ کدام از مراجع دینی فتوایی نداده اند که می توان بر مبنای آن صدها مسلمان بی گناه را به خاک و خون کشید و صدها خانواده را سوگوار کرد.

وی به مخالفان مسلح دولت افغانستان یاد آور شد که قتل عام مردم راه رسیدن به قدرت نیست و افغان ها تسلیم زور و ظلم نمی شوند.

وی تاکید کرد که دولت وحدت ملی افغانستان متعهد به برقراری صلح پایدار و عادلانه در کشور بوده و به تلاش های خود در این راستا ادامه خواهد داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.