عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به اتمام دوره سرپرستی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دوره سرپرستی آقای نجفی رو به اتمام است و هر کس بخواهد سرپرستی این وزارتخانه را برعهده بگیرد باید از حکم حکومتی استفاده کند و اذن ولی فقیه را در دخل و تصرف در امور وزارتخانه اخذ کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، الیاس نادران در جمع خبرنگاران به موضوع اتمام سرپرستی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و در مورد احتمال رای نیاوردن چهارمین وزیر پیشنهادی و نحوه اداره این وزارتخانه گفت: مطابق نظریه تفسیری شورای نگهبان، وقتی سرپرستی وزارتخانه‌ای تمام می‌شود، احدی حق تصرف آنجا را ندارد و سرپرست و غیرسرپرست نمی‌تواند آنجا را اداره کند.  
 
وی افزود: بنابراین دوره سرپرستی آقای نجفی رو به اتمام است و هر کس بخواهد سرپرستی این وزارتخانه را برعهده بگیرد باید از حکم حکومتی استفاده کند و اذن ولی فقیه را در دخل و تصرف در امور وزارتخانه اخذ کند.  
 
نماینده تهران تصریح کرد: دولت برای رای اعتماد به وزیر بعدی باید تلاش کند و امیدواریم این موضوع با تفاهم حل شود.
 
وی تصریح کرد: دوستان ما در داخل و خارج از مجلس به آقای روحانی گفته‌اند و وقتی کسی در حد رئیس مجلس که ریاست یک قوه را برعهده دارد با شما همراهی دارد چرا شما کمترین همراهی را برای معرفی وزیر پیشنهادی با وی می‌کنید.
 
نادران با بیان این که این موضوع پذیرفتنی نیست گفت: امیدواریم نامه معرفی "فخرالدین احمدی‌دانش آشتیانی" به عنوان چهارمین وزیر پیشنهادی علوم پس بگیرند و کس دیگری را به جای وی معرفی کنند و امیدواریم در معرفی وزیر بعدی هماهنگی لازم صورت بگیرد.  
 
نادران در پاسخ به این که آیا چهارمین وزیر پیشنهادی با هماهنگی لاریجانی معرفی شده است گفت: اصلا لاریجانی در جریان معرفی نبود.
 
وی درباره رایزنی مجلس با دولت برای پس گیری نامه معرفی احمدی‌دانش آشتیانی گفت: هیچ نامه‌ای در این رابطه به دولت داده نشده است ولی نمایندگان رایزنی‌هایی را انجام داده‌اند تا دولت گزینه را تغییر دهد.  
 
نماینده تهران درباره این که انتظار داریم چه وزیری معرفی شد گفت: انتظار داریم وزیری معرفی شود که از خطوط قرمز نظام عبور نکرده و در فتنه 88 حضور نداشته باشد.  
 
وی در مورد نپذیرفتن فراکسیون اصولگرایان برای حضور دانش آشتیانی در این فراکسیون گفت: نیازی نبود حضور وی در فراکسیون پذیرفته شود چرا که همه چیز واضح است.
 
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: از ناحیه دولت بنا به لجبازی دارند و الا راحت‌تر از این می‌شد مسئله را حل کرد.  
 
وی با طرح این سوال که علت رای نیاوردن نیلی‌منفرد چه بود گفت: چون این شخص در تصحن فتنه 88 شرکت کرده بود و اعلام برائت هم نکرده بود ولی بعد از آن کسی را معرفی کردند که آن جلسه را اداره کرده بنابراین آیا شایسته است مجلس به چه فردی رای دهد؟
 
وی در مورد این که برخی معتقدند وزارت علوم سهم اصلاح طلبان تندرو است گفت: خود روحانی در جلسه دفاع از نیلی‌منفرد گفتند که ما فراجناحی هستیم و هر وزارتخانه را به گروهی دادیم.
 
نادران در پاسخ به این که چرا در زمان احمدی‌نژاد به این سهم‌خواهی‌ها اعتراض نکردید گفت: ما به سهم خواهی ایرادی نداریم بلکه به تندرویی ساختار شکنانه ایراد داریم.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار