"اسماعیل رضوان"، یکی از رهبران حماس، خواستار انحلال دولت وفاق به دلیل ناکامی آن و نیز، تشکیل دولت وحدت ملی شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "اسماعیل رضوان"، یکی از رهبران حماس، خواستار انحلال دولت وفاق به دلیل ناکامی آن و نیز، تشکیل دولت وحدت ملی شد.

"رضوان" در مصاحبه با سایت "عربی21"، خواستار تشکیل دولت وحدت ملی، به عنوان جایگزینی برای دولت وفاق شد تا به وظیفه خود در قبال ملت فلسطین، عمل کند و توضیح داد که مهلت دولت وفاق، براساس توافقنامه قاهره، روبه پایان است.

توافقنامه  قاهره، تصریح کرده است که چنانچه طی شش ماه انتخابات برگزار نشود، دولت وفاق منحل و دولت وحدت ملی جایگزین آن خواهد شد.

رضوان در توضیح دلایل این درخواست خود می‌گوید: دولت وفاق، در انجام ماموریت و مسئولیت خود در قبال ملت فلسطین و بویژه ساکنان غزه ناکام بوده است و نتوانسته محاصره را بشکند، گذرگاه ها را بازگشایی نماید، باز سازی غزه را آغاز کند و....

این رهبر حماس، توضیح داد که دولت وفاق، از پارلمان فلسطین، رای اعتماد نگرفته و تاکید کرد که مهلت این دولت روبه پایان است و باید دولت وحدت ملی شکل گیرد و یا اینکه انتخابات برگزار شود.
در صورتی که جنبش فتح با انحلال دولت وفاق و یا برگزاری انتخابات موافقت نکند، جنبش حماس، گزینه‌هایی دارد که می تواند از آن استفاده نماید.

شایان ذکر است که دولت وفاق ملی فلسطین، پس از مشاوره  تمام گروه‌های فلسطینی، در تاریخ 2 ژوئن 2014 تشکیل شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار