سخنگوی هیئت منصفه دادگاه مطبوعات گفت: سایت رجا نیوز به علت شکایت نماینده مدعی‌العموم با اکثریت آراء مجرم شناخته نشد و در خصوص شکایت شاکی خصوصی، وکیل شاکی قبل از دادگاه تقاضای ترک محاکمه کرد.

«علی اکبر کسائیان» سخنگوی هیئت منصفه دادگاه مطبوعات، در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در تشریح جلسه امروز دادگاه مطبوعات اظهار داشت: پرونده‌های مطبوعاتی رجانیوز، انتخاب و بانی فیلم امروز در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفتند.
 
وی ادامه داد: روزنامه بانی فیلم به اتهام انتشار مطالب خلاف واقع با شکایت شاکی خصوصی به اتفاق آراء مجرم شناخته نشد.   
 
کسائیان در ارتباط با پرونده سایت انتخاب تصریح کرد: سایت انتخاب به علت عدم آمادگی برای دفاع، تقاضای استمهال کرد که با موافقت هیئت منصفه و دادگاه رسیدگی به این پرونده به آینده موکول شد.   
 
سخنگوی هیئت منصفه دادگاه مطبوعات در پایان با اشاره به رسیدگی به پرونده سایت رجا نیوز خاطرنشان کرد: سایت رجا نیوز به علت شکایت نماینده مدعی‌العموم با اکثریت آراء مجرم شناخته نشد و در خصوص شکایت شاکی خصوصی (مهدی هاشمی) نیز، وکیل وی قبل از دادگاه تقاضای ترک محاکمه کرد.   
 
گفتنی است، ترک محاکمه اصطلاحی حقوقی است و به معنای پس گرفتن شکایت نیست بلکه این پرونده فعلا مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد و چنانچه تا 5 سال شاکی اقدامی نکند، متشاکی تبرئه می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار