یک ماه اخیر بازار سرمایه با روند صعودی مواجه بوده و عرضه در این بازار افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ در حدود یک ماه اخیر بازار سرمایه با روند صعودی مواجه بوده و عرضه در این بازار افزایش پیدا کرده است، به طوری که شاخص‌ها با روند مثبتی روبرو شدند و حتی برخی سهم‌ها 30 تا 35 درصد رشد داشته‌اند. 

درمجموع می‌توان گفت شرایط فعلی بازار مثبت بوده و حجم معاملات افزایش پیدا کرده است.  

در همین راستا "همایون دارابی" کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به رشد یک ماه اخیر بازار سرمایه و افزایش عرضه و همچنین کوتاه مدت بودن عرضه‌ها انتظار افت در بازار سرمایه به چشم می‌خورد. 

دارابی درباره عوامل سقوط شاخص بورس خاطرنشان کرد: می‌توان یکی از عوامل افت شاخص را به علت ایجاد تحول‌هایی که قرار بود در شرکت‌های سرمایه‌گذاری به وجود آید و این امر میسر نشد،  دانست که یکی از این شرکت‌ها شرکت زامیاد است که اعلام کرد قصد افزایش سرمایه را ندارد. 

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: این خبر در مورد عدم افزایش سرمایه‌ یکی از گروه‌های خودروسازی باعث شد بر روند بازار سرمایه تاثیر منفی گذاشته و شاخص را نزولی کند. 

این در حالی است که "عظیم ثابت" کارشناس سرمایه در خصوص شرایط فعلی بازار و علت روند افت تالار بورس بیان کرد: شاخص بازار تقریبا در یک ماهه اخیر روند مثبتی داشته و در بعضی از سهم‌ها با رشد چشم‌گیری مواجه بوده است. 

وی در این باره ادامه داد: در این میان سهم‌هایی نیز وجود داشتند که در این مدت یک ماهه 30 تا 35 درصد رشد را تجربه کردند که اصلاح شاخص برای افرادی که قیمت‌های پایین‌تری را گرفتند میسر شد. 

کارشناس بازار سرمایه با اشاره در مورد سهم‌ها و صنایع موثر بر روند بازار بورس گفت: بسیاری از سهم‌ها و صنایع به نقاط قوت خود نزدیک شده‌اند که برای رسیدن به رشد باید با افزایش عرضه روبرو شوند.

ثابت ادامه داد: بازار سرمایه از شرایط بیرونی اقتصاد نیز تا حدودی تاثیر بسیار می‌پذیرد و این عوامل باعث افت و یا رشد بازار سرمایه خواهد شد. 

وی در پایان گفت: با توجه به افت شاخص کل شرایط بازار سرمایه متعادل بوده و انتظار می‌رود در چند روز آینده شرایط بازار بهتر و مناسب‌تر شود. 

بر اساس این گزارش، شرایط فعلی بازار سرمایه متعادل بوده و روند مثبت در روزهای جاری برای بازار سرمایه پیش‌بینی می‌شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار