هرچند شاخص بورس در این مدت رشد قابل توجهی داشته و روند مثبتی را با توجه به کاهش ریسک های بازار ، ورود نقدینگی و از سر گیری عرضه اولیه ها شاهد هستیم با این حال بازار سرمایه همچنان دارای ابهام میباشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ در ابتدای هفته شاهد ادامه رونق معاملات بودیم و شاخص کل با254 واحد نسبت به روز قبل به عدد 76,420 واحد رسيد. بیشترین تاثیر مثبت را نماد اخابر  بيشترين تاثيرمنفي را نماد وبملت بر شاخص بر جاي گذاشتند و شاخص فرابورس (2.10) واحد كاهش يافت که پترول بيشترين تاثير منفي را بر ايفكس بر جاي گذاشت.

بانکی: در این گروه شاهد معاملات پرحجم و متعادلی بودیم همچنین در اواخر هفته این گروه مورد اقبال بازار قرار گرفت.

سرمایه گذاری ها : درابتدای هفته این گروه شاهد جو مثبتی بود ودر اواخر هفته نمادهای وملت, پردیس, وتوصا و سدبیر در این گروه درآستانه مثبت معامله شده و صف خرید شدند.

خودرو : این هفته دراین گروه شاهد معاملات پرحجم و متعادلی بودیم مشرق درجدیدترین گزارش خود سود هر سهم خود را با 1 ریال افزایش نسبت به گزارش قبلی خود108 ریال اعلام کرده است و در دوره 6 ماهه منتهی به شهریور 48 درصد آن را پوشش داده است. که از جمله خبرهای مهم این گروه میباشد.

در گروه لیزینگی نیز شاهد عرضه اولیه  نماد ولبهمن بودم. که این عرضه با قیمت 1650 ریال انجام شد.

همچنین در آخرین روز هفته شاهد عرضه اولیه شرکت قاسم ایران بودیم. که 5 درصد سهام این شرکت با قیمت 10،000ریال عرضه شد.

همچنین در بورس کالا نیز با افزایش حجم معاملات روبرو بودیم و اواخر هفته نیز روزهای مهمی برای معاملات پلیمرها بود.

هرچند شاخص بورس در این مدت رشد قابل توجهی داشته و روند مثبتی را با توجه به کاهش ریسکهای بازار ، ورود نقدینگی و از سر گیری عرضه اولیه ها شاهد هستیم با این حال بازار سرمایه همچنان دارای ابهام میباشد شاید بهتر باشد که سرمایه گذاران به جای تصمیم گیری بر مبنای حرکت شاخص، به ارزش ذاتی هر سهم و تحلیلهای بنیادی هر صنعت توجه نمایند. تا بازار سرمایه روندی منطقی و به دور از هیجان داشته باشد و شاهد بحرانی همانند دی ماه سال گذشته  نشود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار