رئيس مرکز آمار ايران با اشاره به سابقه پنجاه سال کار آمارگيری اين مرکز و وجود نيروهای مجرب و متخصص گفت: طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن با تکيه با تجارب طرح سرشماری اخير کشاورزی کاملا الکترونيک خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر عادل آذر افزود: طرح سرشماري عمومي کشاورزي از پنجم مهر تا هجدهم آبان اجرا شد که 7 هزار مأمور آمارگير براي براورد اطلاعات چهار و نيم تا پنج ميليون بهره بردار بخش کشاورزي فعاليت وسيع و پرمشغله اي داشتند.

وي افزود: در طرح سرشماري عمومي نفوي و مسکن 1395 حدود 40 هزار نفر مامور آمارگير همکاري خواهند کرد و همه اطلاعات همه خانوارها از لحاظ جمعيت و مسکن سرشماري خواهد شد.

عادل آذر در گفتگو با راديو اقتصاد گفت: با توجه به استقرار شبکه ملي آمار و ارتقاي سطح فناوري سخت افزاري و نرم افزاري اين مرکز که با تلاش متخصصان مرکز آمار ايران و مشورت با دانشگاه هاي کشور انجام شده است، تمامي فعاليت مأموران آمارگير به صورت لحظه اي قابل بررسي و ارزيابي است.

رئيس مرکز امار ايران اعلام کرد: اجراي طرح هاي سرشماري عمومي نفوس و مسکن در انحصار اين مرکز است اما در طرح هاي اماري بخشي يا نمونه اي و فصلي ديگر بخشها نيز نقش دارند اما مرکز امار وظيفه حمايتي خود را دارد.

رئيس مرکز آمار ايران از بهبود نرخ رشد جمعيت و اجراي کامل نظام جامع آمارهاي ثبتي ايران تا نيمه سال 1395 خبر داد و گفت: آخرين آمار رسمي  نفوس و مسکن مربوط به طرح سرشماري سال 1390 است و استقرار نظام جامع ثبت‌هاي آماري در همه بخش ها جدي شود.

عادل اذر اظهار داشت: در عرصه هاي اقتصادي و فرهنگي خلأ اماري جدي وجود دارد و مرکز آمار مرجع اطلاعات ملي دولت است و بايد تلاش کنيم نظام اماري و اطلاع‌رساني ملي شکل بگيرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار