امروز شنبه 24 آبان 1393 هجری شمسی برابر 21 محرم 1436 هجری قمری و 15 نوامبر 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 86 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال فردوسی مشهد با تیم قفقاز شوروی در مشهد مسابقه‌ای دوستانه برگزار کردند در پایان این دو تیم 2-2 برابر شدند در تیم فوتبال فردوسی مشهد نجف قلی‌خان، غلام شیشه، تبرک بازرگان، منوچهر مهران، امیر بیرجندی، سید احمد قلبه، صیفی، سانکا و مصطفی گرایولی‌ از بهترین بازیکنان بودند.
 
 77 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال کلوپ‌ نیک‌نام قهرمان مسابقات فوتبال دسته جات‌عموی تهران شد در تیم نیک نام:محمود نیک‌نام، امیر سلیمانی،نوریانی، گیلان‌شاه، گورگن، بین‌اعتماد، اکبر حیدری، افشار، صبرفی، افکار و رحیمیان‌ حضور داشتند.
 
50 سال پیش در چنین روزی نخستین بار تیم ملی فوتبال ایران به بازی‌های المپیک راه یافت این تیم در المپیک 1964 توکیو ژاپن‌  شرکت کرد تیم ایران در این بازی‌ها با تیم مکزیک 1-1 برابر شد و از تیم‌های رومانی و آلمان شرقی با نتایج  1بر صفر و 2 بر صفر شکست خورد بدین ترتیب تیم ایران از راه ‌یابی به مرحله بعد بازماند‌.
 
43 سال پیش در چنین روزی در یک مسابقه دوستانه فوتبال، تیم‌های منتخب تهران و بن سووسن‌ برزیل در برابر هم قرار گرفتند تیم منتخب‌ تهران با نتیجه 2 بر یک از تیم بن سوسون‌ شکست خورد گل تیم منتخب تهران را علیرضا‌ حاج قاسم در دقیقه 50 زد این مسابقه در ورزشگاه امجدیه‌ در حضور ده هزار تماشاگر‌ برگزار شد در این دیدار  ناصر حجازی‌، مهدی اصغری، مسعود موسوی، کارگر جم، نوروزی، آدرنی، لواسانی ، حق وردیان‌، هاشمی، جباری، حاج قاسم و مجبوری برای تیم منتخب تهران بازی کردند.
 
41 سال پیش در چنین روزی در یک مسابقه دوستانه والیبال بین تیم ملی جوانان ایران و تیم ملی جمهوری خلق چین، این تیم با نتیجه 15 بر6، 15 بر7 ،15بر10 از تیم ملی والیبال چین شکست خورد این مسابقه در تالار هفتم تیر برگزار شد در تیم ملی جوانان ایران مهدی صابر پور ،محمود میر فتاح، ارژنگ مهاجر، رضا چنگیز،جلال شاه حسینی، علی صبوری، غلامرضا قبادی، مهدی رزاقی،‌ مجید اسکندری  و محمدایوانی‌نژاد حضور داشتند.
 
 34 سال پیش در چنین روزی اعضای تیم ملی  کشتی آزاد ایران برای شرکت در دومین دوره مسابقات قهرماین آسیا در لاهور پاکستان انتخاب شدند  در48 کیلو گرم یعقوب جویباری
در 52 کیلو گرم محمد رزم آور
در 57 کیلو گرم سید رسول حسینی
در 62 کیلو گرم احمد رضایی
در 68 کیلو گرم حسن حبیبی
در 74 کیلو گرم محمد حسین محبی
در 82 کیلو گرم جبار مهدیون
در 90 کیلوگرم محمد حسین حبیبی
در 100+ علیرضا سلیمانی عضو تیم ملی ایران شد.

31 سال پیش در چنین روزی تیم بسکتبال ایران به منظور آمادگی برای پیکار‌های قهرمانی آسیا در هنگ  کنگ در یک مسابقه تدارکاتی برابر تیم چین قرار گرفت و با نتیجه 125 بر 73 از این تیم شکست خورد.
این مسابقه در چین در حضور 7 هزار تماشاگر برگزار شد. پاشا مقدم، لاجوردی، فرزانه،‌ هاشمی و ارمغانی از بهترین بازیکنان تیم ایران در این مسابقه بودند.
 
در سال 1970 در چنین روزی پاتریک امبوما مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کامرون متولد شد. وی که در جام جهانی 1998 و 2002 یک دور از بازی‌های المپیک در سال 2000 عضو تیم ملی کامرون بو طی سال 1995 تا 2004 در 57 بازی برای تیم ملی  کشورش 33گل زد.
 
پاتریک امبوما که هم اکنون فعالیتی در فوتبال ندارد طی سالهای 1990 تا 2005 در تیم‌های گوناگونی بازی کرده است.
 
وی در سال 2000 جایزه مرد فوتبال آفریقا را کسب کرد و در سال 2002 بهترین گلزن جام ملتهای آفریقا شد.
 
در سال 1983 در چنین روزی فرناندو ورداسکو ستاره تنیس اسپانیا متولد شد. وی که در سال 2001 واردعرصه حرفه‌ای تنیس شد ورزشکاری راست دست با توانایی‌ زدن بکند با هر دو دست است.
 
فرناندو که تنیس را از سن 8 سالگی آغاز کرد در ماه آوریل 2009 در رتبه هفتم رده بندی ورزشکاران این رشته قرار گرفت. او در سال‌های 2008 و 2009 همراه با اسپانیا فاتح رقابت‌های جام دیویز شد.
حضور در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های آزاد استرالیا در سال 2009 بهترین عملکرد ورداسکو در رقابت‌های جایزه بزرگ تنیس بوده است.
 
در سال 1985 در چنین روزی تیم ملی فوتبال عراق با برتری 3 بر یک مقابل سوریه در آخرین بازی از رقابت‌های انتخابی جام جهانی 1986 مکزیک در قاره آسیا در شهر طایفه عربستان به عنوان بیست و سومین تیم به مرحله نهایی جام جهانی راه یافت.
 
در سال 1380 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در بازی برگشت از مرحله حذفی رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2002 کره جنوبی و ژاپن مقابل جمهوری ایرلند به برتری 1 بر صفر رسید.
 
در این مسابقه که با  حضور 100 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران انجام شد یحیی گل محمدی زننده تک گل ایران بود اما با توجه به شکست 2 بر صفر کشورمان در بازی رفت تیم ایران از صعود به جام جهانی باز ماند.
 
در سال 1385 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدارش در رقابت‌های انتخابی جام ملتهای آسیا مقابل کره جنوبی به برتری 2 بر صفر رسید. در این بازی که در ورزشگاه آزادی تهران انجام شد غلامرضا عنایتی و حسین بادامکی گلزنان تیم کشورمان بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نوامبر ، تیم ، سوسون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار