دبیر آکادمی فیزیک و نجوم بندرعباس از رصد بارش شهاب های اسدی در آسمان این شهرستان از عصر پنجشنبه 29 آبان ماه جاری خبر داد.

  به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران ؛'محمدامین پاسلارزاده با بيان اين مطلب گفت: این رصد در محدوده شهر فین از توابع بندرعباس آغاز و تا صبح روز جمعه 30 آبان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: رصد بارش های شهابی، کهکشان آندرومدا و آشنایی با صور فلکی و سیارات، اجرام آسمانی، سحابی جبار و سحابی حلقه نما از برنامه های این رصد است.

پاسلارزاده با بیان اینکه این رصد برای عموم مردم آزاد است خاطرنشان کرد: علاقمندان می توانند برای نام نویسی به خانه شهریاران جوان بندرعباس مراجعه کنند.

وقتی ذرات گرد و غباری که در فضای بین سیارات قرار دارند وارد جو زمین می شوند در اثر سرعت بالا و اصطکاک شدید به وجود آمده سوخته شده و به صورت شهاب دیده می شوند.

در آسمانی صاف و تاریک ممکن است در هر ساعت چند شهاب مشاهده کنید که در نقاط مختلف آسمان ظاهر و به سرعت ناپدید شوند اما در شبهای خاصی از سال تعداد شهاب ها به یکباره زیاد می شود که به این پدیده «بارش شهابی» گفته می شود.

بارش های شهابی در اثر ورود توده ای از ذرات به جو زمین به وجود می آیند، این ذرات با سرعت های زیاد(چند ده کیلومتر در ثانیه) و تقریبا به طور موازی وارد جو می شوند.

از دید ناظر زمینی به نظر می آید که همه شهاب ها از یک نقطه آسمان خارج می شوند که به این نقطه کانون بارش گفته می شود و کانون بارش در هر صورت فلکی باشد، بارش شهابی به نام آن خوانده می شود.
انتهاي پيام/ب
منبع: تسنیم
برچسب ها: شهاب ، غبار ، بندرعباس ، سنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.