عضو کمیسیون حمل و نقل شهر تهران گفت:‌بر اساس اثبات تجربه 800تا هزار دستگاه اتوبوس در سال از رده خارج و حالت استاندارد خود را از دست می‌دهند که باید نوسازی شوند.

ابوالفضل قناعتی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به نوسازی اتوبوس های فرسوده افزود: نزدیک به 6هزار اتوبوس در تهران حمل و نقل عمومی را انجام می‌دهند که نیمی از این اتوبوس ها گاز سوز و نیمی با موتور دیزل و سوخت گازوئیل کار می‌کنند.
 
وی اظهار داشت: با توجه به تجربه پیش بینی می‌شود در یک سال 800تا هزار دستگاه اتوبوس از رده و حالت استاندارد خارج می‌شوند.
 
قناعتی بیان کرد: در این صورت دیگر اتوبوس‌های از رده خارج ظرفیت پاسخگویی به نیاز شهروندان در خصوص حمل و نقل را ندارند.
 
وی گفت:‌با توجه به بحث هدفمند کردن یارانه ها که از دولت نهم و دهم برای بازسازی اتوبوس‌های فرسوده اتفاق افتاد، از محل درآمد یارانه‌ها از آن تاریخ تا به حال هیچ گونه کمکی از سوی دولت نشده و اگر هم اتوبوسی خریداری می‌شود از اعتبارات بخش مدیریت شهری است.
 
قناعتی خاطر نشان کرد: در دولت نهم و دهم تصویب شد که برای اضافه کردن و خرید اتوبوس های نو، دولت 82درصد هزینه را به کلان شهرها تقبل کند که در شهر تهران این مسئله انجام نشد و ما خواستار کمک دولت برای کارایی بیشتر هستیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: اتوبوس ، فرسوده ، دستگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار