ورزش‌های محبوب جهان چه تعداد هوادار دارند؛

فوتبال با 3/5 میلیارد نفر هوادار رکورد دار است

در میان رشته‌های مختلف ورزشی، فوتبال دارای بیشترین تعداد هوادار است بطوریکه در سراسر جهان بین 3/3 تا 3/5 میلیارد نفر طرفدار این ورزش هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس پرس، علاقه به یک رشته ورزشی خاص به عوامل مختلفی از جمله شرایط جغرافیایی، توان بدنی مردم آن اقلیم و داشتن ورزشکاران صاحب نام در رشته‌‌ای خاص بستگی دارد به عنوان مثال برزیلی‌ها از هواداران پر و پا قرص تکواندو نیستند، آنان فوتبال را به هر رشته ورزشی دیگر ترجیح می‌دهند اما در آسیای شرقی و با توجه به جثه، استعداد و توان بدنی ورزشکاران، آنان معمولا‌ به دنبال رشته‌های ورزشی استقامتی و سنگین نمی‌روند و شنا، ورزش‌های رزمی، بدمینتون... را که از جمله ورزش‌های استقامتی نیستند را ترجیح می‌دهند.
 
طبیعی است، برخی رشته‌های ورزشی بواسطه ورزشکاران آن و پول‌هایی که در آن جا به جا می‌شود از محبوبیت بیشتری در سراسر جهان برخوردار باشد در ادامه به معرفی ده رشته ورزشی پر طرفدار به همراه تعداد هواداران آن اشاره  شده است:
 
1- فوتبال: هواداران این رشته ورزشی  به مرز 3.5 میلیارد نفر رسیده که در سراسر قاره‌ها از آفریقا، آمریکای لاتین ، اروپا تا آسیا و ... هم گسترده شده است در 200 کشور جهان 250 میلیون نفر مشغول به بازی فوتبال آن هم به شکل حرفه ای هستند.
 
2- کریکت: این رشته ورزشی بین 2 تا 3 میلیارد هوادار در سراسر جهان  دارد که اغلب در کشورهای هندوستان، انگلیس، پاکستان ، استرالیا و ... متمرکز شده‌اند این ورزش هم مانند فوتبال دارای دو تیم یازده نفره است .
 
3- بسکتبال: بین 2 تا 3 میلیارد نفر از مردم جهان به ویژه ساکنان آمریکا، کانادا، چین و فیلیپین طرفدار ورزش بسکتبال هستند  این رشته ورزشی از دو تیم 5 نفره تشکیل شده جذابیت مسابقات بسکتبال NBA موجب شده این ورزش در رتبه سوم پر طرفدارترین‌ و پر بازیکن ترین رشته های ورزشی قرار بگیرد.
 
4- هاکی: تعداد هواداران هاکی بین 2 تا 2.2 میلیارد نفر تخمین زده شده است و اغلب آنان در آسیا، اروپا، آفریقا و استرالیا متمرکز شده‌اند هاکی بازی ملی پاکستان محسوب می‌شود.
 
5- تنیس:یک میلیارد نفر در سراسر جهان رشته ورزشی تنیس را دنبال می‌کنند تنیس هم به صورت انفرادی و هم به صورت تیم دو نفره بازی می‌کنند  مسابقات این رشته ورزشی همواره از جوایز نقدی قابل توجهی برخوردار است .
 
6- والیبال: 900 میلیون نفر از طرفداران والیبال در آسیا، اروپا، آمریکا و استرالیا پراکنده شده اند این رشته ورزشی بین دو تیم شش نفره برگزار می‌شود و از سال 1964 رسما وارد بازی های المپیک شد.
 
7-پینگ‌پنگ: هواداران پینگ پنگ به 900 میلیون نفر رسیده‌اند و اکثر در کشورهای آسیای شرقی سکونت دارند پینگ پنگ می‌تواند  بین دو تیم تک نفره و یا دو نفره برگزار شود.
 
8- بیسبال: ورزش محبوب آمریکایی‌ها دارای 500 میلیون هوادار در سراسر  جهان است این ورزش در آمریکا، ژاپن، کوبا و جمهوری دومینکن به روزش اول کشور تبدیل شده است بیسبال بین دو تیم نه نفره برگزار می‌شود.

9- فوتبال آمریکایی: همانطور که از نامش  پیداست اکثر هواداران و ورزشکاران این رشته در آمریکا هستند فوتبال آمریکایی دارای 390 تا 410 میلیون هوادار است و بین دو تیم یازده نفره برگزار می‌شود.

10- راگبی: دو رشته ورزشی فوتبال  آمریکایی و راگبی به طور مشترک در جایگاه نهم جدول پر طرفدار ترین ها قرار دارند راگبی هم دارای 390 تا 410 میلیون طرفدار است و اغلب در کشورهای فرانسه، انگلیس، نیوزلند و آفریقای جنوبی پیگیری می‌شود.
 
11- گلف: بالغ بر 390 میلیون نفر هوادار ورزش گلف هستند این رشته ورزشی در آمریکا، کانادا و اروپا محبوب است و به یک ورزش اعیانی تبدیل شده مخارج بازی گلف از دیگر رشته‌های ورزشی بیشتر است.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار