رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه ظرفیتهای بسیار خوبی در کردستان برای توسعه در بخش معدن داریم، گفت: ذخیره قطعی ما 62 میلیون تن سنگ است و با توجه به اینکه مطالعات اکتشافی در استان اندک بوده است، ادامه مطالعات موجب اثبات وجود ذخایر بالاتری خواهد شد.

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا، محمد دره وزمی در گردهمایی مشترک روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها و ادارات شهرستانی در سنندج، سهم درآمد استان  از بخش صنعت و تولید را پائین دانست و افزود: درآمد سالیانه استان کمتر از 50 درصد متوسط کشور است.

وی با اشاره به وجود 974 واحد تولیدی در استان، تصریح کرد: اگر این واحدها با ظرفیت کامل کار کنند 15 هزار نفر اشتغالزایی ایجاد می کنند، اما از این تعداد واحد 310 واحد تعطیل 220 واحد نیمه فعال و فقط 400 واحد فعال است.

دره وزمی افزود: در بخش معدن از 360 واحد معدنی 160 واحد تعطیل است و تنها 154 واحد فعال  می باشد ، همچنین  23 واحد در حال  تجهیز است.

وی گفت: در معدن ظرفیتهای بسیار خوبی در کردستان وجود دارد و تاکنون 18 گونه ماده معدنی در استان از قبیل سنگهای تزئینی بسیار خوب چون بهترین مرمر دنیا، سنگ آهن، سیلیس و طلا در چند نقطه و مواد معدنی دیگر شناسایی شده است.

دره وزمی با تأکید بر اینکه برای به سرانجام رساندن این مواد معدنی و احداث زنجیره صنایع معدنی مساعدت مسئولان را نیاز داریم، گفت: در اکثر شاخصهای توسعه ای در رده های آخر کشور هستیم.
 
دره وزمی گفت: عدم تناسب وضعیت صنعت و معدن در کردستان با ظرفیتها و شاخصهای متوسط کشوربه دلیل رکود چند سال اخیر حاکم بر کل کشور است.
 
وی افزود: بسیاری از واحدهای استان کردستان،  تعطیل شده اند و مردم کردستان به دولت امید بستند که از این تنگنا بیرون بیایدودرکردستان تحولی متناسب با شان نظام و دولت و شاخصهای توسعه ایجاد شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار