قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش‌بینی می شوددر سال جاری 25 میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی و میعانات گازی صادرشود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج،  مجتبی خسروتاج در اولین گردهمایی مشترک رؤسای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و ادارات شهرستانی این وزارتخانه در سنندج گفت: بحث توسعه متوازن و بالفعل کردن ظرفیت مناطق مختلف و تحلیلی فضای رقابتی برای هر نوع فعالیت تجاری و صنعتی از جمله مباحثی است که در این وزارتخانه مدنظر قرار گرفته است.
وی افزود: سیاست‌های ضدتورمی در کشور در حال اجرا بوده و موضوع صادرات غیرنفتی در این راستا در اولویت قرار دارد.
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت و توسعه بازرگانی داخلی از صادرات 23 میلیارد دلاری کالاهای غیرنفتی در 6 ماه نخست امسال خبر داد و افزود: در این مدت نیز 26 میلیارد دلار واردات داشتیم که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با صادرات غیرنفتی نیاز کشور را پوشش دهیم.
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از فعالیت سه میلیون واحد صنعتی در کشور خبر داد و افزود: حجم گسترده این واحدها موجب شده است هزینه مبادله کالا در کشور بالا رود.
وی از پیش‌بینی صادرات 13 میلیارد دلاری در حوزه پتروشیمی و 12 میلیارد دلاری میعانات گازی در سال جاری خبر داد و افزود:‌ با تعریف چشم‌اندازها و اولویت‌ها برای تحقق این مهم تلاش خواهیم کرد.
انتهای پیام/ب
برچسب ها: صادر ، محصول ، پتروشیمی ، سنندج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.