"سید برکه "از علمای برجسته فلسطینی و "ابومجاهد"سخنگوی کمیته های مقاومت مردمی فلسطین در گفتگوی ویژه خبری به بررسی آخرین وضعیت کرانه باختری و بیت المقدس پرداختند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران ،"سید برکه" عالم برجسته فلسطینی و "ابومجاهد" سخنگوی کمیته های مقاومت مردم فلسطین با حضور در برنامه امشب گفتگوی ویژه خبری  سه شنبه 20 آبان ماه به بررسی آخرین وضعیت کرانه باختری و بیت المقدس پرداختند.

در ابتدا این برنامه "سیدبرکه" از علمای برجسته فلسطینی در پاسخ به این سوال که چرا بعد از پایان یافتن جنگ 51 روزه و شکست رژیم صهیونیستی باز این رژیم به دنبال زیاده خواهی و جنگ افروزی در سرزمین های اشغالی است اظهار داشت: این رژیم رژیم نژادپرستی است و حالت طبیعی و اعتدال ندارد و می داند که نمی تواند بدون خشونت، زور و خونریزی ادامه حیاط دهد و گمان می کند که شاید بتواند اراده فلسطینی ها را شکسته و آن ها را به تسلیم وا دارد.
 
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی گمان می کند این زور است که می تواند سرنوشت ساز باشد نه حق و حقیقت لذا طبیعت این رژیم این است که هیچ ارزشی برای طرف مقابل چه عرب و مسلمان و حتی آمریکایی هایی و اروپایی ها قائل نیست.
 
** خشونت و خون ریزی تنها ابزار رژیم صهیونیستی است
 
عالم برجسته فلسطینی تصریح کرد: بر این اساس خشونت و خون ریزی تنها ابزار رژیم صهیونسیستی که به آن ها احساس امنیت می دهد واگر بخواهد دست از خونریزی بردارد برای آینده خود اطمینان خاطر و امنیتی نمی بیند.
 
در ادامه این برنامه "ابومجاهد" سخنگوی کمیته های مقاومت مردمی فلسطین نیز در پاسخ به این سوال که شاهد هستیم رژیم اشغالگر قدس تدابیر امنیتی شدیدی را به ویژه در بیت المقدس دنبال می کند و چرا این اتفاق افتاده اظهار داشت: این دشمن صهیونیستی اصرار دارد که این جنایت ها را در حق قدس و مسجد الاقصی داشته باشد و تلاش می کند موقعیت موجود دراین شهر مقدس را تغییر دهد و می خواهد بزرگ ترین مجتمع ها و شهرک ها را در نزدیکی بیت المقدس و مسجد الاقصی بنا کند لذا در تلاش است که معادلات را کلاً بر هم بریزد.
 
** صهیونیست ها خواهان سیطره بر مسجدالاقصی هستند
 
وی با بیان این که صهیونیست ها خواهان سیطره بر مسجدالاقصی هستند تصریح کرد: این در حالی است  ماجوش و خروش فلسطینی ها را می بینیم و از سوی دیگر شاهد سکوت ننگین حاکمان عربی هستیم.
 
سخنگوی کمیته های مقاومت مردم فلسطین اظهار داشت: مقاومت فلسطینی بهترین پاسخ برای  این  دشمن خونریز بود که نشان داد آن ها نباید وارد مقدسات ما شوند ؛چرا این مقدسات از خطوط قرمز ماست و مسئولیت هر تجاوزی با خود آن ها خواهد بود و هر  جنگ دینی که آن ها بخواهند راه بیندازند نتیجه اش به نفع اهل حق است.
 
ابومجاهد در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که شاهد هستیم رژیم صهیونیستی برای درب های ورودی مسجد الاقصی درب های الکترونیکی نصب کردند و تدابیر امنیتی را شدت بخشیدند و دلیل این موضوع چه چیزی است اظهار داشت: آن ها نمی خواهند که مسلمانان وارد این مسجد شوند و نماز بخوانند، آن ها نمی خواهند که تمدن واقعی اسلامی و تمدن عربی فلسطینی و مسلمانان در این مسجد نمایان شود.
 
وی ادامه داد: آن ها تنها درب ها را نبستند بلکه حتی خود بومی های خود شهر قدس را از ورود به این مسجد منع کردند، آن ها به دنبال این هستند که اهل حق و حقیقت را باز دارند اما نمی توانند چرا که ما صاحبان این سرزمین هستیم، مسلمانان عربی و مسلمانان غیر عرب می دانند که مقدسات اسلامی خط قرمز است و قطعاً رژیم صهیونیستی به خاطر دارد که هزاران و ده ها هزار از فرزندان همین شهر مقدس از همین ایست های بازرسی آمدند و صهیونیست ها را به چالش کشیدند.
 
در ادامه این برنامه سیدبرکه از علمای برجسته فلسطینی نیز در پاسخ به این سوال که چرا علی رغم همه اهانت ها به ملت فلسطین شاهد سکوت برخی کشورهای عربی هستیم اظهار داشت: این حکومت ها از بدو تولد و تشکیل جزئی از طرح صهیونیست ها بودند.
 
وی ادامه داد: تشکیل این ها به خاطر این بود بین مردم منطقه و رژیم صهیونیستی باشند لذا برای این حاکمان غیر قابل قبول است که بخواهند ماهیت و هویت و یا پیام و رسالت خود را اعلام کنند و این در حالی است که  ماهیت ما اسلامی است و قرآن کریم نیز می فرماید "هرگز ناامید نشوید چرا که شما سربلندان جهان هستید. "
 
** جهان عرب امروز به یک بازیچه تبدیل شده است
 
وی ادامه داد: در حال حاضر در جهانی که ما الان زندگی می کنیم این سربلندی کجاست و وزن سیاسی و سقل اقتصادی عرب ها و فرهنگ آن ها کجا قرار دارد ،علی رغم این که خداوند در قرآن کریم فرموده که به ما خیلی امکانات و ظرفیت ها داده اما متاسفانه این ها هیچ اراده سیاسی و عربی برای منافع فلسطینی و مسلمانان قایل نیستند و جهان عرب امروز به یک بازیچه تبدیل شده و همانند زمین فوتبالی است که هیچ یک نمی خواهد برای تیم خود تلاش کند.
 
عالم برجسته فلسطینی تاکید کرد: متاسفانه عرب ها قبول کردند در سایه صهیونیست ها زندگی کنند و قبول کردند همیشه تابع آن ها باشند،نه این که خود اراده ای داشته باشند و سکوت آن ها در آن چه که در فلسطین اتفاق می افتد در واقع هزینه ای است که آن ها برای باقی ماندن خود بر تاج و تخت شان می پردازند.
 
سید برکه در ادامه با بیان این که امروزه شهروندان عربی سوال می کنند که همه حکومت ها پادشاهی و سلطنتی است و در تمدن امروز دنیا هیچ جایگاهی ندارد و جایگاه آزادی و دموکراسی مشخص نیست اظهار داشت: عراق سوریه و مصر از لحاظ تاریخی پایتخت بزرگ و تمدن عربی هستند که در حال حاضر نظام استکبار تحت هر عنوانی اصرار به نابودی آن ها دارند؛چرا که این هدف راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی است که کشورهای حاشیه سرزمین های اشغالی نباید روی خوش ببینند و به اعتقاد بنده این کشورها حتی اگر حکومت اسلامی هم نباشند نباید قدرتی داشته باشند چرا که قدرت آن ها رژیم صهیونیستی و آمریکا را نگران می کند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آینده روابط جمهوری اسلامی ایران در سایه قدس شریف با سایر کشورهای عربی را چگونه ارزیابی می کنید تصریح کرد: من از یک نکته خیلی ساده آغاز می کنم و آن این که آیا شما می توانید امروزه بگویید که این پادشاه تابع فلان جریان یا سلطه است یا از فلان کشور دستور می گیرد من از شهروندان عربی می پرسم که به نظر شما حکومت جمهوری اسلامی ایران یا رهبر معظم انقلاب اسلامی از کجا دیکته می گیرند و آیا کسی در کره زمین است که بتواند به آن ها دستوری بدهد و یا مطلبی را دیکته کند.

عالم برجسته فلسطینی  من در مقابل یک نظام اسلامی که توانست جایگاه خود را تثبیت کند و حق خود را بگیرد البته با هزینه زیادی هم بوده است به کشورهای عربی می گویم که باید از این تجربه موفق و هدفمند کپی برداری کنند و استقلال و عزت داشته باشند بدون گدایی از غرب.

سید برکه اظهار داشت: ایران اسلامی یک پدیده و تجربه فکری و فرهنگی است که با توکل به خدا و ملت خود توانسته یک نظام پیشرفته و هدفمند را پایه گذاری کند.

وی در ادامه بیان کرد: ایران تنها کشوری است که می تواند بلند صحبت کند و آزادانه از فلسطین حمایت کند و آیا یک کشور عربی پیدا می شود که واقعاً مانند ایران اسلامی حامی فلسطین باشند من به همه جوانان ، فرهیختگان حکما و ادبا می گویم که همسایه شما بهتر از آمریکایی و اسرائیلی هاست آن ها ظالم اند و ظلم از بین می رود.

عالم برجسته فلسطینی  در ادامه بیان کرد: این غزه بود که در جنگ 51 روز با صهیونیست ها جنگید با وجود این که 8 سال در همه ابعاد در محاصره قرار داشت غزه ای ها مقاومت کردند و هرگز نگفتند تسلیم و یا خسته شده اند.

سید برکه در ادامه اظهار داشت: گروه اندک که به خدا و آموزه های دینی و اسلامی ایمان دارند می توانند امت را قوی و نیرومند کنند و در این صورت حتماً صهیونیست ها نابود خواهند شد چرا که قدرت صهیونیست ها از ضعف و عقب ماندگی و اختلافات بین ماست.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه باید بگویم امت عرب بر این مسئله کارشناس است که بیشتر از این که نیروی دشمن را اذیت کند  خودشان را از بین می برند متاسفانه این حاکمان خواهن فقط به خود و خانواده هایشان فکر می کنند.

عالم برجسته فلسطینی در ادامه به ضرورت بازنگری در سیاست خارجی اعراب اشاره کرد و بیان کرد: ما به عنوان فلسطینی ها از اعراب فقط این را می خواهیم که سربلند باشند و با کرامت و عزت در سرزمین هایشان زندگی کنند که اگر این اتفاق بیفتد ما نیز مشکلی در فلسطین نخواهیم داشت.

** ایران اسلامی در آینده نزدیک می تواند حرف پایانی را در موضوع فلسطین بزند

سید برکه همچنین اظهار داشت: ایران اسلامی در آینده نزدیک می تواند حرف پایانی در موضوع فلسطین بزند چرا که جایگاه خود را در مقابله با اسرائیلی ها و آمریکا و همچنین در کل منطقه تثبیت کرده است.

وی به سخنان نتانیاهو اشاره کرد که همه جا از ایران سخن می گوید و در سازمان ملل و جاهای دیگر مدام از ایران هراسی سخن می گوید.

در ادامه برنامه  ابومجاهد سخنگوی کمیته های مقاومت مردم فلسطین در پاسخ به این سوال که رژیم کودک کش صهیونیستی به دنبال چه اهدافی است و برخورد جوانان فلسطینی با این جنایت ها و زیاده خواهی ها چیست،بیان کرد: نمونه پیشرفته ای در فلسطین اشغالی در جنگ 51 روزه اخیر شاهد بودیم که علیه همه چیز جنگ به راه افتاده بود و ظلمی که به ملت فلسطین وارد شد بسیار سنگین و وحشتناک بود.

ابومجاهد افزود: ما حامی جز ایران نداشتیم در حالی که پیوسته به دنبال حامی بودیم ایران اسلامی و برداران حزب الله حمایت های نامحدودی را در زمینه تسلیحاتی و نظامی از ما به عمل آوردند.

وی بیان کرد: ما فراموش نمی کنیم که ایران اسلامی پایه گذار مقاومت فلسطین بوده است آن چه که در غره اتفاق افتاد جنگی بر علیه کودکان، سالخوردگان،خانه ها و حتی مساجد بود اما ملت فلسطین با کمک خداوند و تلاش های بی وقفه جمهوری اسلامی و برادران حزب الله توانست در جنگ پیروز شود.

سخنگوی کمیته های مقاومت مردم فلسطین بیان کرد: این خواست خداوند و پس از آن کمک های بی دریغ خواهران و برادران ایرانی بود که به ما کمک کرد و هیچ کشور عربی نبود که حتی یک کلمه به نفع ما صحبت کند و موضع دیپلماتیک بگیرد.

ابومجاهد در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای استمرار مقاومت و ایستادگی چیست و پیام شما به این رژیم کودک کش چیست؟ تصریح کرد: گزینه راهبردی ملت فلسطین با مذاکره به دست نمی آید و ما ایمان آورده ایم که تنها راه رویارویی با این غده سرطانی و بیرون راندن اشغال گران فقط جهاد در راه خدا و گزینه مقاومت است.

وی افزود: فلسطینی ها ایمانی به مذاکرات یا راه حلی سیاسی و یا طرح های عربی و خلیجی ندارند چرا که این ها همه توطئه هایی است که فقط موجب وقت کشی و فرسایش ما می شود.

سخنگوی کمیته های مقاومت مردم فلسطین با اشاره به این که شب و روز برای پیشرفت تلاش کرده ایم گفت: جنگ اخیر تمام عیار بود به گونه ای که با خطرات بسیار زیادی روبرو بودیم.

ابومجاهد بااشاره به این که ما از روز اول تا روز 51 ام خودمان را آماده کرده بودیم خاطر نشان کرد: ما در هر روز ، در هر مکان آماده رویارویی برای اشغال گران هستیم.

**سردار سلیمانی سردار بزرگ اسلام است

وی با اشاره به این که حامیان ملت فلسطین هرگز آن ها را فراموش نخواهند کرد گفت: در جنگ اخیر سردار سلیمانی پیام خوبی را به ما دادند.
سخنگوی کمیته های مقاومت مردم فلسطین با بیان این که سردار سلیمانی سردار بزرگ اسلام به حساب می آیند ایشان روحیه ما را چند برابر کردند به گونه ای که به گردان های قسام و گردان قدس روحیه فراوانی دادند.

ابومجاهد با اشاره به کمک های فراوانی که سردار سلیمانی به ما می دادند افزود: پیروزی ما برای اشغالگران خوشایند نیست.

** پیام سردار سلیمانی در فلسطین بازتاب زیادی داشت

وی با تاکید بر این که پیام سردار سلیمانی بازتاب زیادی در فلسطین داشت گفت: از سوی دیگر پیام ایشان در درون رژیم کودک کش بازتاب منفی داشت.

سخنگوی کمیته های مقاومت مردم فلسطین با اشاره به این که صهیونیست ها بزدلانه از میدان نبرد بیرون رفتند افزود: ما در آینده آن ها غافلگیر خواهیم کرد.

ابومجاهد بااشاره به این که صهیونیست ها پس از پیام سردار سلیمانی عقب نشینی کردند، خاطرنشان کرد: ملت فلسطین همواره پیروز میدان است.

برکه در ادامه برنامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که چرا حامیان عربی از گروه تروریستی حمایت می کنند گفت: امیدوارم صدای من به همه جوانان عرب و مسلمان عرب برسد.

سیدبرکه با اشاره به طرح های آمریکایی ها و صهیونیست ها از دهه 50 افزود: طرح های آن ها ماهیت ضدانسانی دارد به گونه ای که آن ها در صدد بودند تا بستری را فراهم سازند تا نیروهای جوان عرب و مسلمان در آنجا تخلیه شوند.

علمای برجسته فلسطینی با اشاره به بازشدن جبهه افغانستان افزود: در آن دوران افغان عرب برای جهاد با شوروی پیش رفتند بنابراین عجیب بود که برخی از فلسطینی ها در برابر صهیونیست ها عقب نشینی کردند وبا شوروی جنگیدند.

وی با اشاره به دلارهای نفتی آل صعود CIA و سازمان اطلاعاتی پاکستان گفت: آن ها کمک کردند تا آمریکایی ها و صهیونیست ها به اهدافشان برسند.

* داعش فرزند ناخلف طرح های آمریکایی و صهیونیستی است

سیدبرکه با اشاره به تشکیل گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه اظهارداشت: داعش فرزند ناخلف طرح های آمریکایی و صهیونیستی است.

علمای برجسته فلسطینی با اشاره به این که هر عاقلی می فهمد که شهادت در راه رویارویی با صهیونیست ها است گفت:شهادت مثل برف نمایان است به گونه ای که همه به شهادت افتخار می کنند.

وی با تاکید بر این که همه از شهدا با عزت یاد می کنند ادامه داد: کسی به کشته های داعش افتخار نمی کند زیرا آن ها مکان ، زمان و روش های نامناسبی را انتخاب کردند.

**داعش ثمره فقه اعراب جاهلی است/ داعش ربطی به تمدن بزرگ اسلام ندارد


سیدبرکه با تاکید بر این که داعش ثمره فقه اعراب جاهلی است گفت: این گروه ترویستی ربطی به تمدن بزرگ اسلام ندارد.

علمای برجسته فلسطینی بااشاره به ناتوانی عرب و مسلمان افزود: این علما در برابر جوانان کج فهم و فریب خورده ای که در دام CIA و آمریکا افتاده اند مسئول هستند.

وی با اشاره به این که امروزه صهیونیست ها نماینده شرارت و شیطان هستند ادامه داد: مظلومیت فلسطینی ها مثل مظلومیت حسین بن علی (ع) است.

سیدبرکه با اشاره به این که انسانیت امروزه در همه ابعادش مظلوم واقع شده خاطرنشان کرد: مظلومیت فلسطین باید برای یک عالم مسلمان مهم باشد.

علمای برجسته فلسطینی با اشاره به این که علمای مسلمان باید به وظایف الهی، واقعی و اخلاقی و انسانی خود عمل کنند افزود: گروه های تروریستی نیابتا و وکالتا کاری را انجام می دهند که صهیونیست ها تاکنون نتوانستند آن ها را انجام دهند،بنابراین اقدام به آزار رساندن به امت عربی و اسلامی می زنند.

وی با بیان این که خداوند در روز قیامت امت عربی را با فلسطین سوال و جواب می کند ادامه داد: تمام هم و غم حزب الله لبنان فلسطین است به طوری که همه به ایران افتخار می کنندو کسانی که به وظیفه خود نسبت به فلسطین عمل نکرده اند در وضعیت ذلت باری به سر خواهند برد.

** علمای اسلامی و عربی باید نقش خود را بازیابند

سیدبرکه با تاکید بر این که عملای اسلامی و عربی باید نقش خود بازیابند افزود: علمای اسلامی باید به فکر امت اسلامی و محور فلسطین باشند.

برای دیدن فیلم و تصاویر اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۰۲:۴۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۳
بیت المقدس بدست ملت قهرمان فلسطین ازاد خواهد شد ولی اما باید سنگهای فلسطینیها گلوله شود ودر قلب اسراییل تروریست قرار گیرد و سوراخ کند تا اسراییل نابود شود و زنده باد فلسطین و مرگ بر اسراییل جعلی و امریکا.
آخرین اخبار