پیرمرادیان گفت: جشنواره‌ی فرهنگی روشنا در چهار مرحله از ابتدای محرم تا عید سعید فطر با چهار عنوان و موضوع برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، پیرمرادیان، رئیس مرکز نشر معارف، طی سخنرانی در نشست خبری جشنواره‌ی فرهنگی روشنا که در سالن همایش‌های نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، طی سخنرانی گفت: مجموعه‌ی نشر معارف با مخاطب 4 میلیونی دانشجو مواجه است و آمار عملکردی خودش این ادعا را ثابت می‌کند که بزرگ‌ترین ناشر دانشگاهی است. چنانچه در سال، بیش از 3 میلیون جلد کتاب چاپ می‌کند که بیش از 120 عنوان کتاب چاپ اولیه و 200 عنوان کتاب تجدید چاپ است و این در حالی است که 30 درصد کتب این مرکز نشر مربوط به نوقلمان است. 
 
وی افزود: در شرایطی که اکثر ناشران در حوزه ی نامناسب از کتب نشر مواجه هستند این مجموعه روند روبه رشدی دارد و در فضای دانشگاه‌ها با استقبال مواجه است. البته بزرگ‌ترین مشکل این مرکز عدم دسترسی به کتب است و یا به عبارتی در حوزه‌ی توزیع کتاب و شرایط و فعالیت‌های آن با مشکل مواجه‌اند. 
 
پیرمرادیان تصریح کرد: بیش از 700 ناشر کتاب‌ها در مجموعه‌ی فروشگاه‌های زنجیره‌ای پاتوق کتاب عرضه می‌شود و امیدواریم بتوانیم در هر مرکز شهرستان یک پاتوق کتاب راه‌اندازی کنیم. 
 
وی در ادامه به نشر الکترونیک و دیجیتال اشاره کرد و گفت: چندین سال است که این موضوع مورد توجه است تا نسخه‌ی الکترونیکی کتب نیز عرضه شود. 
 
وی ادامه به جشنواره فرهنگی روشنا اشاره کرد و گفت: جشنواره فرهنگی روشنا در 20 عنوان کتاب حوزه‌ی سبک زندگی اسلامی در سال تحصیلی 93 – 94 فعالیت خود را آغاز کرده و علاقه‌مندان و دانشجویان می‌توانند به چهار طریق ارائه شماره یک به سامانه ی 30008585، مراجعه به کتاب‌فروشی‌ها در بیست استان، مراجعه به سایت جشنواره‌ی روشنا، دریافت نسخه‌ی الکترونیکی کتاب از طریق سایت و پاسخ به سوالات در این جشنواره شرکت کنند. 
 
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در چهار مرحله یعنی مرحله‌ی اول از ابتدای محرم تا 28 آذر ماه، مرحله دوم 8 آذر تا 16 بهمن، مرحله سوم از 18 بهمن تا 25 فروردین 94، مرحله چهارم از اول اردیبهشت تا عید سعید فطر این جشنواره برگزار می‌شود. البته از جمله موضوعات این جشنواره و کتبی که در این جشنواره علاقه‌مندان باید به سوالات آن پاسخ دهند در چهار حوزه‌ی ازدواج، زندگی حسینی، حجاب، تفنن و اوقات فراغت و آداب شهروندی است که این کتب نیز در چهار مرحله در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار