در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران اعضای شورا با الزام شهرداری تهران به حفاظت عرصه عمارت تاریخی فرهنگی عین‌الدوله موافقت کردند.


به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،جاوید شهردار منطقه 4 پس از اظهارات سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در خصوص عمارت عین‌الدوله به بیان واگذاری 5 هزار متر زمین در قالب عمارت عین‌ادوله به شهرداری تهران و در قبال ارائه مجوز 25 طبقه مسکونی به مالک در دهه هفتاد اشاره نمود و افزود: به جهت فاصله زیاد ارتفاع این ساختمان با املاک مجاور اعتراضاتی در این زمینه ایجاد شد که توسط شهرداری و کمیسیون مورد بازنگری قرار گرفت.

وی با اشاره به حکم قضایی مبنی بر الزام شهرداری به رعایت پروانه و احداث 25 طبقه پس از توقف ساخت و ساز توسط شرکت سرمایه گذاری بانک مسکن اظهار داشت: از سال 88 این ملک از سوی شرکت سرمایه گذاری بانک مسکن تملک شده ضمن اینکه این زمین چه پیش از حضور بنده در شهرداری منطقه 4 و چه پس از آن جدا از عمارت عین الدوله بوده است و این عمارت با بازسازی‌های صورت پذیرفته به عنوان مجموعه های فرهنگی در حال بهره برداری است.

شهردار منطقه 4 ادامه داد: البته این زمین با کاهش تراکم از 25 طبقه به 10 طبقه به سازمان بازنشستگی و سپس مالک خصوصی داده شد و این ملک با پروانه ده طبقه خریداری شده است.

جاوید خاطر نشان کرد: بافت محل به گونه‌ای است که تنها امکان ایجاد مجتمع مسکونی در آن فراهم است.

هرچند پس از ارائه این گزارش توسط سالاری و جاوید برخی از اعضای شورا نظیر حکیمی پور و شجاع پوریان به تذکر در خصوص بیان این مسئله در صحن شورا و مغایرت بیان آن با اساسنامه شورا پرداختند اما الزام شهرداری تهران به حفاظت عرصه عمارت تاریخی فرهنگی عین الدوله به تصویب اکثر اعضا رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: تملک ، عمارت ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار