از 19 تا 21 آبان ماه در پنجمین اجلاس سالانه اتحادیه امان، ایران میزبان مؤسسات بیمه اعتبار صادراتی و سرمایه‌گذاری جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ طاهر شه‌حامد مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در پنجمین اجلاس سالانه اتحادیه امان گفت: ظرف پنج سال گذشته گام‌های بلندی در عرصه توسعه پوشش بیمه صادراتی برداشته ایم و هم‌اکنون میزبانی پنجمین اجلاس اتحادیه امان نشانگر آن است که مؤسسات اروپایی استقبال چشمگیری از این اجلاس کرده‌اند.

وی اشاره کرد: در دوران تحریم ریسک پروژه‌های مختلف در ایران به دلایل سیاسی بالا رفت و امیدواریم بتوانیم در کوتاه‌مدت مبادلات تجاری بین کشورهای اسلامی را دو برابر کنیم.

شه‌حامد با اشاره به اثرات تحریم بانکی در مبادلات تجاری گفت: به عنوان مثال یکی از کشورها طلب 25 هزار دلاری خود را به طور دستی در هواپیما به ما تحویل داد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات تأکید کرد: یکی از مزایای عضویت در اتحادیه امان دور زدن تحریم‌ها و همچنین ایجاد یک دیتابیس و استفاده از اطلاعات آن بوده است.

در ادامه این نشست "محمد شواری" قائم مقام دبیرکل اتحادیه امان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر نتیجه مذاکرات مثبت نباشد اتحادیه چه تصمیمی برای بازار مالی ایران دارد گفت: من مدیر سیاسی نیستم و ما تجارت با ایران را متوقف نکرده‌ایم و در هر شرایطی به این تجارت ادامه می‌دهیم و هیچ چیز در آن تأثیرگذار نیست و این پنجمین نشست اتحادیه امان است که به دلیل اهمیت آن به ایران آمده‌ایم و در مورد مسائل ضمانت‌های صادراتی صحبت کرده‌ایم.  

همچنین "رائول عسکری" قائم مقام مدیرعامل مؤسسه ساچه ایتالیا با اشاره به اینکه در زمان تحریم کار سخت‌تر می‌شود گفت: ما در هر شرایطی به ارتباط خود با شرکای خود ادامه می‌دهیم. ایران شریک مهمی برای کمپانی‌های ایتالیا است و همچنین نشستی با مسئولان ایران داشتیم تا به محض برداشته شدن تحریم‌ها زمینه‌های همکاری صادرات و مبادلات تجاری با ایران بیشتر شود.

اجلاس سراسری اتحادیه امان از 19 تا 21 آبان ماه به میزبانی ایران با حضور نمایندگان 30 کشور اسلامی و شرکت‌های معتبر ضمانت صادرات و بیمه‌ای اروپایی در تهران در حال برگزاری است.

گفتنی است، میزبانی ایران برای این اجلاس بین‌المللی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، همچنین جذب سرمایه‌گذاری خارجی و فاینانس پروژه‌های زیربنایی توسط بانک‌های تأمین مالی کننده خارجی اصولا در سراسر جهان با پوشش مؤسسات بیمه اعتبار صادراتی و سرمایه‌گذاری همانند صندوق انجام می‌شود که حضور این تعداد مؤسسات بیمه اعتبار صادراتی در ایران فرصت بسیار مغتنمی است برای اینکه ایران از پوشش‌های این مؤسسات استفاده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار