احسانی: ما دنبال استعدادیاب نیستیم بلکه می‌خواهیم استعدادساز باشیم

دومین دوره کلاس استعدادیابی فوتبال پایه با حضور جان اووه مدرس و استعدادیاب یوفا از کشور آلمان از 19 آبان در هتل آکادمی ملی فوتبال در حال برگزاری است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛علی کفاشیان به همراه محمد احسانی، رئیس کمیته آموزش و خسروی، عضو کمیته آموزش امروز صبح در این کلاس حضور پیدا کردند. در ابتدا محمد احسانی، رئیس کمیته آموزش گفت: جا دارد از جان اووه به خاطر حضور در ایران تشکر کنم. هدف اصلی ما از آوردن اووه در این دوره این بود که آلمان روی فوتبال پایه به صورت علمی کار می‌کند از سال 2002 تا 2014 این روش را پیاده کرده است و همه دیدیم که به خوبی هم جواب داد و آلمان قهرمان جام جهانی شد. ما  دنبال استعدادیاب نیستیم بلکه استعداد ساز هستیم.

وی در پایان گفت: کمیته آموزش تمام تلاش خود را در این زمینه می‌کند که بهترین مدرسان روز دنیا را به ایران بیاورد.

در ادامه رئیس فدراسیون ضمن خیر مقدم به مدرس فیفا و حاضرین در کلاس گفت: آموزش برای مدرسین ما خیلی مهم است. با کمک کمیته آموزش دوره‌های زیادی برای استعدادیابی برگزار کردیم و همیشه قوانین فیفا و ای اف اسی را در دستور کار قرار می‌دهیم. سال گذشته در بخش فوتبال پایه در کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان تیم منتخب انتخاب شدیم.

رئیس فدراسیون در پایان گفت: فعالیت‌های زیادی در فوتبال پایه داشتیم. نزدیک به 700 تا 800 مدرسه فوتبال در سراسر کشور داریم. فستیوال زیر 14 سال در کل آسیا را در همدان برگزار کردیم. به سازمان لیگ ابلاغ دادیم که تیم‌های پایه را جزو برنامه‌هایشان قرار بدهند. از نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا باشگاه‌ای حرفه است که در آن آکادمی برای تیم‌های پایه داشته باشد.در آینده سعی داریم این دوره‌ها را برای بانوان هم اجرا کنیم، تا بتوانیم مربیان خوبی در این زمینه داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار