با توجه به اختلاف نظر شديد جمهوريخواهان و دموکرات‌های آمريکا در خصوص اقتصاد این کشور، مشکلات اقتصادی اوباما در دو سال مانده به پايان دوران رياست جمهوری‌اش گسترش خواهد يافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبري فرانس 24، افزايش سقف بدهي‌هاي آمريکا از آنجا خيلي مهم است که سال گذشته شاهد تعلطيلي دولت این کشور بوديم و در واقع در تاريخ يک اکتبر سال 2013 اين اتفاق براي آمريکا افتاد.

باراک اوباما اعلام کرد به دليل تصويب نشدن لايحه بودجه دولت فدرال در کنگره اين کشور، نهادهاي دولتي امکان ادامه فعاليت و ارائه خدمات را نداشتند، بدين ترتيب دولت آمريکا تعطيل شد.

کارينا شابور کارشناس مسائل اقتصادي فرانسه در تحليل و توضيح مشکلات اقتصادي و مالي پيش روي اوباما مي گويد: دقيقا همين سال پيش بود که سقف بدهي هاي آمريکا پر شد و جمهوريخواهان حاضر به افزايش آن نيز نبودند و به همين علت دولت براي مدت زماني تعطيل شد.

برخي از جمهوريخواهان خواستار توافقنامه جامع‌تر و گسترده‌تري درباره مدت زمان افزايش سقف بدهي هاي آمريکا بودند به شرط آنکه دولت در سال‌هاي 2015 و 2016 از هزينه‌هاي خود در بخش‌هاي اجتماعي بيشتر بکاهد.

يکي ديگر از مشکلاتي که اوباما بدون شک از نظر اقتصادي در دو سال باقي مانده از سمت رياست جمهوري خود با آن مواجه است اصلاح نظام مالياتي کشور است.

 جمهوريخواهان از اقدامات و تدابيري که دولت به تازگي براي جلوگيري از فرار مالياتي شرکت‌هاي بزرگ به اجرا گذاشته انتقاد کرده اند. جمهوريخواهان در آمريکا به شدت مخالف اين اقدام هستند.

آنها معتقدند بهترين شيوه براي مبارزه با فرار مالياتي شرکت‌هاي بزرگ اين است که ميزان ماليات آنها کاهش يابد.

 جمهوريخواهان مي گويند ميزان مالياتي که شرکت هاي آمريکايي اکنون مي دهند خيلي بالاست و همين امر باعث شده است تا شرکت ها از شيوه هاي مختلفي براي نياوردن سرمايه خود به داخل کشور استفاده کنند و این امر باعث کندي رشد اقتصادي کشور نيز شده است.

يکي ديگر از اصلاحاتي که با تقويت موضع جمهوريخواهان در دو مجلس نمايندگان و سنا، چشم اندازي براي اجراي آن وجود ندارد طرح بيمه درماني همگاني اوباما موسوم به "اوباماکر" است.

جمهوريخواهان معتقدند اين قانون موجب اخلال در برنامه‌هاي بهداشتي کنوني شده و هزينه‌هاي بيمه را افزايش مي‌دهد و در نتيجه کسري بودجه دولت را افزايش مي‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار